مناطق آزاد به كمك صنایع خلاق و فرهنگی می‌آید

مناطق آزاد به كمك صنایع خلاق و فرهنگی می‌آید


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ستاد توسعه فناوری‌های نرم هویت‌ساز به صنایع فرهنگی و شركت‌های فرهنگی دانش‌بنیان توجه ویژه دارد و در همین راستا دبیر این ستاد در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد كشور، این مناطق را فرصت ارزشمندی برای رونق كسب و كارهای خلاق و فرهنگی برشمرد.
سیدمحمدحسین سجادی نیری معتقد است با ایجاد حلقه‌ای كارآمد و اثرگذار بر بستر مناطق آزاد، محصولات و خدمات در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی رونق پیدا
می‌كند.
این خبر را ایرنا منتشر كرده و توضیح داده بر اساس اظهارات نیری، ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه‌های آزاد می‌تواند فرصت ارزشمندی را برای رونق صنایع خلاق و فرهنگی به ارمغان بیاورد. میزان هزینه‌ها برای ایجاد یك شغل در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی به مراتب پایین‌تر از ایجاد یك شغل در دیگر حوزه‌هاست و با هزینه اندكی نسبت به سایر صنایع می‌توان اشتغال ایجاد كرد.
سجادی نیری، تولید ثروت، درآمدزایی و گردش مالی را از مزیت‌های صنایع فرهنگی برشمرد و افزود: صنایع فرهنگی در مقایسه با سایر صنایع از نرخ برگشت سرمایه بسیار بالاتر و دوره بازگشت سرمایه خیلی كوتاه‌تری برخوردار است. وی زنجیره تولید در صنایع فرهنگی را سودآور دانست و افزود: صنایع فرهنگی عامل اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و هنر است. برای شكل دهی كامل حلقه‌های صنعت و فرهنگ، نیاز به جریان‌سازی گسترده در مراحل مختلف است و حركت پایدار و با ثبات نیازمند زیرساخت‌های دقیق و هدفمند است.