فرار نویسنده آزارگر از حكم مرگ

فرار نویسنده آزارگر از حكم مرگ

نویسنده آزارگر كه دو بار به اعدام محكوم و هر بار حكمش در دیوان عالی نقض شده بود، در سومین محاكمه خود در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب، پنج سال حبس گرفت.
به گزارش تسنیم، متهم 57 ساله كه در حوزه عرفان و فلسفه فعالیت داشت، با این بهانه كه برای كتاب جدیدش به كار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه نیاز دارد
 به اغفال دختران جوان اقدام می‌كرد. او با چرب‌زبانی و اغفال دختران به این بهانه كه شما جوان و خوشفكر هستید و باید با شما مصاحبه كنم، با آنها قرار حضوری می‌گذاشت و نیت شیطانی خود را عملی می‌كرد. بیشتر قربانیان در این پرونده دختران جوانی هستند كه زیر 
۲۵ سال بودند.
متهم در مواردی هم كه طعمه‌ها پس از پی‌بردن به اهداف شیطانی این مرد از ادامه رابطه با او خودداری می‌كردند، با تهدید و ارعاب و بیان این‌كه فیلم‌هایی را كه تهیه كرده است به خانواده‌هایشان نشان می‌دهد، آنها را مجبور به ادامه رابطه می‌كرد.
پرونده این متهم دو بخش دارد كه یك بخش آن در دادگاه ارشاد رسیدگی شده و متهم در دادگاه ارشاد بابت تشویق به فساد و فحشا و تهدید به ۱۵ سال حبس محكوم شد كه این محكومیت در دادگاه تجدیدنظر قطعی شده است. بخش دیگر پرونده در دادگاه انقلاب و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه، برگزار كه متهم به اعدام محكوم اما شعبه ۳۹ دیوان عالی كشور به تحقیقات پرونده ایراد گرفت و آن را برای تكمیل تحقیقات و محاكمه مجدد در همان شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگرداند.  دوباره متهم محاكمه و این بارهم حكم اعدام گرفت و پرونده به شعبه ۳۹ دیوان عالی كشور ارسال شد كه این بار حكم نقض شده و به شعبه هم‌عرض ۲۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد. چند روز پیش رسیدگی مجدد به پرونده نویسنده 57 ساله‌ انجام شد و این بار قاضی دادگاه او را به پنج سال حبس و دو سال تبعید به بشاگرد، 74 ضربه شلاق و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محكوم كرد.