نسخه Pdf

یك كنسول بازی جیبی

نقد و بررسی تلفن‌همراه ROG جدید ایسوس

یك كنسول بازی جیبی

در چند روز گذشته شركت ایسوس بعد از شایعه‌های فراوان در مورد گوشی جدیدش، عضو تازه خانواده republic of gamers یعنی ROG Phone II را معرفی كرد؛ تلفن‌همراهی كه به نظر می‌رسد یكی از قدرتمندترین دستگاه‌های موجود در بازار است. همانطور كه می‌دانید سری محصولات ROG شركت ایسوس به‌صورت اختصاصی در زمینه بازی فعالیت می‌كنند و معمولا بیشتر در دایره محصولاتی مانند كیس‌های رایانه، قطعات و لپ‌تاپ‌ها حضور دارند، اما این گوشی شاید جدیدترین محصول ROG در زمینه تلفن‌همراه است و حداقل شركت ایسوس تا حدود زیادی به آینده آن و نقشش در زمینه صنعت بازی امیدوار است. با هم نگاهی می‌اندازیم به تلفن‌همراهی كه قرار است نقش یك كنسول بازی را ایفا كند تا یك تلفن‌همراه.

آرش جهانگیری

سخت‌افزار با تمام توان
ابتدا سراغ پردازنده بسیار قدرتمند این دستگاه می‌رویم، یعنی جایی كه ایسوس از آخرین ساخته شركت كوآلكام یعنی چیپست اسنپ‌دراگون 855 پلاس بهره برده است. در كنار این پردازنده، ۱۲ گیگابایت رم قرار دارد تا با یك ابرقدرت 
سر و كار داشته باشیم. به اینها حافظه ۵۱۲ گیگابایتی داخلی را هم اضافه كنید.
ایسوسROG Phone II باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از قابلیت شارژ سریع 30 واتی ROG HyperCharge
و Quick Charge 4.0  پشتیبانی می‌كند. اگر می‌خواهید برآورد دقیقی از عمر باتری داشته باشید، باید گفت با این باتری می‌توانید تا هفت ساعت بدون مكث، پابجی یا فورت‌نایت بازی كنید. البته در حال حاضر بیشتر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار توانایی اجرای تمام بازی‌های پلتفرم اندروید را دارند، اما ROG دست شركت‌های بازی‌سازی را برای ساختن بازی‌های سنگین‌تر باز می‌گذارد.

عكاسی هم سر جایش
معمولا گوشی‌هایی كه با هدفی غیر از عكاسی تولید می‌شوند چندان روی بخش دوربین خود تمركز ندارند، اما این قاعده در مورد گوشی جدید شركت ایسوس صدق نمی‌كند، چراكه دوربین گوشی هم به‌‌شكل قابل توجهی كارآمد است. 
دوربین سلفی قدرتمند دستگاه از یك حسگر 24 مگاپیكسلی بهره می‌برد و خیال شما را از كیفت بالای عكاسی راحت می‌كند. در پشت دستگاه اما شرایط از این هم هیجان‌انگیزتر است. روگ فون ۲ درست شبیه ذن فون۶ از دوربین دوگانه استفاده می‌كند. تركیبی از یك حسگر ۴۸ مگاپیكسلی در كنار یك حسگر ۱۳مگاپیكسلی. برآیندی كه تصویر با عرض ۱۲۵درجه را برایتان فراهم می‌كند. برای یك گوشی هوشمند مخصوص بازی، چه دوربینی از این قدرتمندتر به ذهنتان می‌رسد؟
در آخر می‌توان به این نتیجه رسید كه شركت ایسوس برای سوگلی محصولات ROG سنگ تمام گذاشته و چیزی باقی نمانده كه در این گوشی جا نداده باشد. تنها نكته مجهول در مورد ROG phone II قیمت آن است كه هنوز مشخص نشده. قیمتی كه پیش‌بینی می‌شود نزدیك به ۹۰۰‌دلار باشد.

همه چیز برای بازی جور است
نكته جالب و هیجان‌انگیز گوشی روگ‌فون ۲، لوازم جانبی آن است. لوازمی كه به‌صورت حرفه‌ای برای گیمرها تولید شده است. اولین چیزی كه برای بازی با گوشی بسیار كارآمد به نظر می‌رسد، لانچر Armoury Crate است كه گوشی شما را به یك كنسول دستی تبدیل می‌كند. این لانچر كه در دو طرف گوشی قرار می‌گیرد، با فراهم كردن دو جوی‌استیك برای بازی، تجربه بازی را بسیار لذتبخش‌تر می‌كند. یك سیستم خنك‌كننده جانبی هم برای گوشی طراحی شده كه باعث می‌شود گوشی هنگام بازی بیش از حد داغ نشود. از دیگر لوازم جانبی جذاب این گوشی می‌توان به گیم‌پد ROG Kunai Gamepad اشاره كرد كه پا را از كنسول‌های دستی هم فراتر می‌گذارد و یك نمایشگر دوم به دستگاه شما اضافه می‌كند. درست شبیه چیزی كه در گوشی جدید ال‌جی معرفی كرده بودیم. اگر نگران این هستید كه استفاده از این گیم‌پد عمر باتری را به‌شدت كاهش می‌دهد، باید بگوییم گیم پد ROG Kunai Gamepad به یك باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و فن خنك‌كننده به گوشی مجهز است تا مشكلی برای گوشی پیش نیاید.

طراحی آشنا برای گیمرها
​​​​​​​گوشی جدید ایسوس از نمایشگر 59/6 اینچی بهره می‌برد كه باعث می‌شود با یك فبلت درشت مواجه شوید. این نمایشگر AMOLED تصویری با رزولوشن 1080 در 2340 پیكسل با نسبت تصویر 5/19 به 9 در اختیارتان قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد این نسبت تصویر به معنای داشتن یك گوشی دراز است. درواقع این گوشی با عرض 78میلیمتر باریك و دراز طراحی شده تا بشود با یك دست با آن كار كرد. بدنه دستگاه تركیبی از فلز و شیشه است و با شیارهای طراحی شده در پشت دستگاه و خطوط براق جذاب، اصالت خانواده ROG را حفظ كرده است. جك 5/3 میلی‌متری این گوشی نیز با چهار اسپیكر قدرتمند وظیفه انتقال صدا را در بهترین حالت ممكن به‌عهده دارد.

ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها