پیگیری دغدغه‌های زیست‌محیطی یك زوج جوان در شبكه مستند

پیگیری دغدغه‌های زیست‌محیطی یك زوج جوان در شبكه مستند


فیلم 52 دقیقه‌ای «رویایی در مه» درباره زندگی زوج جوان مریوانی كه حیوان‌ها را تیمار می‌كنند در شبكه مستند تولید می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شبكه مستند، محسن سخا، كارگردان مستند «رویایی در مه» با نام قبلی «كارواش» كه در شبكه مستند تولید شده است، درباره آن گفت: این فیلم 52 دقیقه‌ای درباره یك زوج جوان مریوانی در كارواشی است كه صاحب آن هستند و از حیوانات زخمی حمایت و پس از بهبود آنها را رها می‌كنند.
وی درباره علت گرایش به ساخت چنین مستندی توضیح داد: علاقه‌مند به محیط‌زیست هستم و فیلم‌های قبلی‌ام نیز درباره زوجی است كه در محیط‌زیست كار می‌كردند و این فیلم نیز همان فضا را دارد.
این مستندساز در رابطه با چگونگی طرح ایده ساخت این مستند و تعامل با شبكه مستند تشریح كرد: وقتی طرح این مستند را با مدیریت تولید شبكه مستند مطرح كردم، استقبال كردند، چون فیلم قبلی‌ام در همین راستا بود و نمونه كاری در زمینه محیط‌زیست از من دیده بودند و روند تولید از طرف شبكه خیلی سریع انجام شد و به‌سرعت به مرحله تحقیق و فیلمبرداری رسیدیم.
سخا با اشاره به مدت‌زمان ساخت رویایی در مه بیان كرد: زمان فیلمبرداری، تحقیق و تدوین یك‌سال طول كشید و به تفكیك فیلمبرداری ما پنج ماه و بقیه مراحل نیز مربوط به تدوین و صداگذاری بود كه در حال حاضر در این مرحله هستیم.
وی در رابطه با مکان‌های فیلمبرداری این مستند نیز عنوان كرد: ما با این زوج جوان در بخش‌های مختلف شهر مریوان كه قرار بود حیوانی را تیمار كنند، همراه می‌شدیم و مکان فیلمبرداری خاصی نداشتیم.
سخا درباره انتخاب موسیقی این فیلم مستند نیز عنوان كرد: ما از موسیقی خطه مریوان استفاده كردیم تا بتوانیم با شنونده ارتباط خوبی برقرار كنیم.
عوامل مستند رویایی در مه عبارتند از: نویسنده، كارگردان، تهیه‌كننده و صدابردار: محسن سخا، دستیار كارگردان: پویه نعیمی، نور، تصویر و تدوین: علیرضا بهبهانی، صداگذار: حسین قورچیان، مدیرتولید: كیوان غلام ویسی، مشاور محلی: محمد غلام ویسی، عكاس: مائده فلاح.