مرغ صعود می‌كند  مسؤولان سكوت!

مرغ صعود می‌كند مسؤولان سكوت!


در حالی كه در هفته اخیر قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یافته و حدود ۴۰۰۰ تومان از نرخ مصوب 12900 تومانی ستاد تنظیم بازار گران‌تر فروخته می‌شود، هیچ كدام از مسؤولان وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این رابطه پاسخگو نیستند!
قیمت گوشت مرغ از هفته گذشته تاكنون به‌كیلویی بیش از ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است. در حالی كه بر اساس جدیدترین مصوبه ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر كیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌كنندگان باید 12900 تومان باشد و به نظر می‌رسد نظارت درستی در این زمینه وجود ندارد كه سودجویان در بازار هر زمانی كه دلشان می‌خواهد، با قیمت‌ها بازی می‌كنند.
در این ارتباط حمید ورناصری، مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام به ایسنا گفت: هیچ یك از تولیدكنندگان و فروشندگان نباید از نرخ‌های مصوب ستاد تنظیم بازار تخطی و همه باید آن را رعایت كنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌كه به گفته اتحادیه‌ها و تشكل‌های بخش خصوصی، مرغداران قیمت مرغ زنده را تا كیلویی ۱۱ هزار تومان افزایش داده‌اند، بیان كرد: قیمت گوشت مرغ همچون دیگر محصولاتی كه مشمول قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار است، نباید بالاتر از نرخ‌های مصوب باشد و مرغداران مكلف هستند براساس آن كالای خود را بفروشند.
البته دیگر مسؤولان دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد كشاورزی تا وزارت صنعت، معدن و تجارت ازجمله معاون امور دام وزیر جهاد كشاورزی، مدیركل تنظیم بازار وزارت جهاد كشاورزی، معاون بازرگانی وزیر جهاد كشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با وجود پیگیری‌های مكرر پاسخگوی ایسنا نبودند.