دیوانه بازی «مكس» بدون مکث

کارگردان مجموعه فیلم‌های مكس دیوانه از ساخت قسمت‌های جدید آن خبر داده است

دیوانه بازی «مكس» بدون مکث

از شواهد امر چنین برمی‌آید كه اختلاف بین شركت برادران وارنر و جرج میلر رو به پایان است و گفت‌وگوها به نتیجه مثبتی رسیده كه زمزمه‌هایی مربوط به تولید قسمت دوم «مكس دیوانه/ مدمكس» شنیده می‌شود. بعد از موفقیت كلان مالی و انتقادی نسخه تازه این اكشن آخر الزمانی در سال 2015، بارها صحبت‌هایی در ارتباط با ساخت قسمت‌های بعدی آن مطرح شد، اما هیچ‌وقت این موضوع رنگ جدی و واقعیت به خود نگرفت. حالا بعد از چهار سال، جرج میلر از احتمال بالای ساخت قسمت تازه صحبت می‌كند و با قاطعیت می‌گوید به‌زودی كلید فیلمبرداری آن در مكان‌های مختلف كشور استرالیا زده می‌شود. منتقدان سینمایی كه نسخه دوباره سازی شده مكس دیوانه را بسیار پسندیده بودند و از اظهارات میلر استقبال كرده و می‌گویند چشم انتظار شروع كار تولید دومین قسمت این مجموعه فیلم هستند.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، دو بازیگر اصلی نسخه جدید هم از شنیدن حرف‌های میلر خوشحال شده‌اند. شارلیز ترون و تام هاردی با حضور در نسخه جدید مكس دیوانه، یكی از بهترین نقش‌های سینمایی‌شان را جلوی دوربین بازی كرده و در كارنامه هنری شان، نام یك فیلم مهم را ثبت كرده‌اند. ترون و هاردی طی چند سال گذشته و در مصاحبه‌های مختلف خود، از تولید قسمت‌های جدید مكس دیوانه استقبال كرده و گفته بودند منتظر هستند تا كار تولید آنها آغاز شود.
صحبت‌های تازه میلر به تمام دوستداران مكس دیوانه و عوامل تولید آن، دلگرمی تازه‌ای داده است. او اعلام كرده به‌زودی پیش تولید فیلم را آغاز می‌كند و چند داستان برای قسمت‌های تازه دارد. به گفته او: «نه یك داستان، كه حداقل دو داستان برای قسمت‌های بعدی در حال آماده شدن است. این داستان‌ها قرار است خط اصلی دو قسمت دوم و سوم فیلم را تشكیل دهند. داستان‌های خوب و جذابی هستند و اطمینان دارم تماشاگران هم آن‌ها را خواهند پسندید. در این داستان‌ها نه‌تنها با شخصیت مكس دیوانه روبه‌رو هستیم، كه فیوریوسا هم نقش بسیار مهمی در ماجراها دارد.»
اختلاف با تهیه کننده
فیلمساز اشاره‌ای به اختلافاتش با مدیران برادران وارنر نمی‌كند. اما این نكته را توضیح می‌دهد كه دعوای حقوقی‌اش با تهیه‌كنندگان فیلم رو به پایان است و ماجراها پایانی خوش خواهد داشت. دعوای دو طرف بعد از آن بالا گرفت كه میلر علیه شركت برادران وارنر به دادگاه شكایت كرد. او در شكایت خود به این موضوع اشاره داشت كه تهیه‌كنندگان فیلم قرار بود درصدی از سود حاصل از فروش كلان فیلم را به او بدهند، اما ظاهرا آنها حاضر به این كار نمی‌شوند. میلر هم دست به دامان قانون می‌شود و یك دادگاه طولانی به راه می‌افتد.
از پشت پرده خبری در دست نیست. اما نزدیكان به برادران وارنر می‌گویند مدیران این شركت با میلر به توافق رسیده‌اند و قرار است مبلغی كه مورد قبول كارگردان است، به او پرداخت شود. مدتی قبل میلر به شوخی گفت دعوای حقوقی‌اش با برادران وارنر می‌تواند خودش سوژه جذابی برای تولید فیلمی تماشایی باشد! اما به نظر می‌رسد خود او هم بیشتر مشتاق آن است كه قسمت تازه‌ای از فیلم پرسروصدا و محبوب خودش را جلوی دوربین ببرد تا فیلمی افشاگرانه درباره سودجویی و طماعی تهیه كنندگان پولدار هالیوودی.
4  قسمت دیگر
براساس شنیده ها، جرج میلر به‌دنبال آن است كه حداقل چهار قسمت بعدی مكس دیوانه را كارگردانی كند. اگر او تصمیمش را عملی كند، اكران عمومی مد مكس‌ها حداقل تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. اطرافیان فیلمساز به این نكته اشاره می‌كنند كه او طرح‌های زیادی برای این منظور دارد و برای كار نگارش فیلمنامه از تعدادی از بهترین
فیلم نامه نویسان معاصر دعوت به همكاری كرده است. بعید به نظر می‌رسد شركت برادران وارنر مخالفتی با این كار داشته باشد. مكس دیوانه نشان داده كه می‌تواند یك ماشین پولساز برای سازندگانش باشد و هیچ تهیه‌كننده‌ای از كسب سود سرشار بدش نمی‌آید.
هنوز زمانی برای شروع كار فیلمبرداری قسمت دوم سری تازه مجموعه مكس دیوانه اعلام نشده و در عین حال، زمان اكران عمومی قسمت دوم آن هم هنوز تعیین نشده است. در هالیوود زمانی كه تاریخ نمایش عمومی فیلمی از سوی سازندگانش اعلام نمی‌شود، به معنی آن است كه بحث تولید فیلم مورد نظر هنوز خیلی جدی نشده،  اما دوستداران فیلم بر این عقیده اند كه ساخت قسمت‌های جدید قطعی است و فقط شاید كمی دیر یا زود شود.
احیای 3 قسمت قبلی
جورج میلر سال 2015 «مكس دیوانه: جاده خشم» را كارگردانی كرد. این فیلم چهارمین قسمت از این مجموعه اكشن آینده‌نگرانه بود، كه به احیای داستان سه قسمت قبلی پرداخت. سه قسمت قبلی فیلم (كه حالا لقب سری اول فیلم را گرفته‌اند) هم توسط خود میلر تهیه و كارگردانی شد.  اولین قسمت مكس دیوانه سال 1979 نام مل گیبسون را در سطح جهانی مطرح كرد. او كه یك بازیگر معمولی استرالیایی بود، به مدد بازی در نقش مكس راكاتانسكی به ستاره‌ای سرشناس تبدیل شد. او در سال‌های 1981 و 1985 دوباره این نقش را در قسمت دوم و سوم فیلم تكرار كرد. هم منتقدان و هم تماشاگران، استقبال بالایی از این سه‌گانه كردند. میلر قصد داشت تولید سه‌گانه دوم فیلم را سال 1997 شروع كند. اما سال 2001 و زمانی كه می‌رفت تا پیش تولید آن آغاز شود، حادثه یازدهم سپتامبر رخ داد و طرح حالتی نامعلوم پیدا كرد. به‌دنبال آن، جنگ عراق عامل مهم دیگری برای تاخیر در ساخت مكس دیوانه تازه بود.