هفته‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان

هفته‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان


شاید شنیده باشید كه چندی پیش سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری كشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۱۴۰۰ شد. این انتخاب یعنی بالاخره این استان مهجور اما زیبا و پرجاذبه كشورمان مورد توجه مردم در داخل و خارج از مرزهای ایران قرار گرفته. شاید بر همین اساس است كه مسؤولان این استان كه تاكنون تلاش زیادی برای معرفی استان‌شان داشته‌اند، هفته‌های فرهنگی این استان را در مناطق مختلف كشور برگزار كرده‌اند. این هفته‌ها كه به گفته مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری شامل 15 هفته فرهنگی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان می‌شود و قرار است تا پایان امسال در شهرهای تهران، یزد، كرمان، بندرعباس، بیرجند، مشهد، بجنورد، گرگان، اصفهان و دیگر شهرها برگزار شود.
محمد‌ابراهیم لاریجانی می‌گوید: در راستای اجرای طرح معرفی سیستان و بلوچستان و تشویق برای سفر به این استان، برگزاری هفته‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان  را دنبال می‌كنیم. اجرای گروه‌های موسیقی استان و نمایش ظرفیت‌های گردشگری و ارائه بسته‌های سفر در دستور كار این هفته‌های فرهنگی در مناطق مختلف كشور است.
ظاهرا  اولین هفته فرهنگی در یزد برگزار و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده كه بخش خصوصی گردشگری هم در آن حضور پررنگی داشته است.