تیغ جراحی، روی شانه‌های سهراب

آخرین وضعیت وزنه‌بردار مصدوم ایران در آلمان

تیغ جراحی، روی شانه‌های سهراب

بیش از سه هفته است كه سهراب مرادی در آلمان به سر می‌برد. كتف آسیب دیده‌اش به‌شدت آزاردهنده است و هنوز مشخص نیست این كتف آسیب‌دیده نیاز به جراحی دارد یا نه. تنها چیزی كه از ماجرای مصدومیت مرادی قطعی شده این است كه او به مسابقات قهرمانی جهان كه ماه آینده در تایلند برگزار می‌شود نخواهد رسید و تكلیف برای جراحی روی این كتف آسیب دیده و البته المپیك تا هفته آینده مشخص خواهد شد. دكتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشكی درباره آخرین وضعیت سهراب توضیحات لازم را می‌دهد.

 در شرایط فعلی آخرین وضعیت سهراب مرادی به چه صورت است؟
او پیگیر درمانش در آلمان است و طبق گزارش‌هایی كه دكتر امینی داده اوضاع خوب است. با این حال آنچه تا به امروز قطعی شده حضور نیافتن مرادی در انتخابی المپیك در تایلند است.
 هنوز مشخص نیست او
به رقابت‌های المپیك می‌رسد یا نه؟
هیچ چیزی غیر از مسابقات انتخابی المپیك كه عنوان كردم، قطعیت ندارد.
 حتی جراحی؟
من دو هفته پیش سفری به آلمان داشتم و از نزدیك در جریان روند درمانی سهراب قرار گرفتم. در معاینات اولیه تاكیدی بر جراحی سهراب مرادی نشد اما این‌كه وی اصلا نیازی به جراحی نداشته باشد هم قطعی نیست.
 نظر دكتر امینی هم همین است؟
تا جایی كه بنده در جریان هستم توصیه تیم پزشكی این بوده كه كتف سهراب با انجام فیزیوتراپی بهبود پیدا كند. او این روزها این كار را انجام می‌دهد. با این حال طی این هفته یا اوایل هفته آینده وضعیت نهایی برای این‌كه او جراحی بشود یا نه مشخص خواهد شد.
 یعنی اتفاق جدیدی رخ داده است؟
این تصمیم‌ براساس انجام تصویربرداری جدید از محل آسیب‌دیدگی و همچنین لحاظ كردن نتایج فیزیوتراپی طی روزهای گذشته، گرفته می‌شود.
 اگر نیاز به جراحی باشد او در آلمان جراحی می‌شود
یا در تهران؟
به احتمال خیلی زیاد جراحی در همان هانوفر انجام خواهد شد. در كل وضعیت سهراب مرادی نسبت به روزهای اولیه آسیب‌دیدگی بهتر است اما اگر تشخیص تیم پزشكی معالج وی جراحی باشد، این كار باید سریع انجام شود تا وی بتواند با طی كردن دوران نقاهت، فرصت كافی برای آماده‌سازی به‌منظور حضور در المپیك داشته باشد.