شیطنت ایتالیایی

پشت پرده اختلافات استقلال و استراماچونی، پای یک خبرنگار ایتالیایی را به میان کشید

شیطنت ایتالیایی

 آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال امروز با امیرحسین فتحی جلسه‌ای برگزار می‌كند و بعد از این جلسه تكلیف همكاری دو طرف مشخص خواهد شد. مربی ایتالیایی نسبت به عملكرد باشگاه در نقل و انتقالات گلایه دارد و می‌خواهد با تهدید به استعفا فتحی را مجبور كند  بازیكنان مورد نظرش را جذب كند. 
این مربی از طریق یك خبرنگار ایتالیایی كه یك دوست ایرانی دارد، هر روز یك موج خبری راه می‌اندازد. از چند روز قبل او به‌خاطر پاره‌ای از مشكلات از جمله نبود اتوبوس و كیفیت بد زمین چمن، علیه باشگاه موضع گرفت و حالا قرار است با فتحی پای میز مذاكره بنشیند. مدیرعامل استقلال روز گذشته درباره این اتفاقات گفت: «چند روز است كه از طریق یك رسانه مشخص خارجی، اخباری درباره وضعیت شغلی استراماچونی می‌شنویم. از طرف دیگر به‌صورت پراكنده تصمیمات و درخواست‌هایی را از طرف این مربی دریافت كرده‌ایم. در همین راستا امروز قرار است صحبت كنیم و به نتیجه لازم برسیم.» او ادامه داد: «استراماچونی با شناخت كافی نسبت به وضعیت باشگاه استقلال این مسؤولیت را پذیرفته است. اما متاسفانه در یكی دو روز گذشته احساس می‌كنم كه از طریق برخی جریان‌ها شیطنت‌هایی در حال انجام است تا رابطه باشگاه با كادر فنی را مخدوش كنند. امیدوارم خروجی جلسه روز یكشنبه به معنای پایان این حاشیه‌سازی‌ها باشد.» 
فتحی در این حرف‌ها چند كد داده. ابتدا علیه خبرنگار ایتالیایی كه دوست نزدیك مدیر برنامه‌های استراماچونی است موضع گرفته‌است. او در ادامه از «شیطنت» بعضی‌ها گفته و ظاهرا خطابش یكی از مسؤولان سابق باشگاه استقلال است. فتحی معتقد است بعضی‌ها دارند از طریق سباستین، دستیار استراماچونی او را تحت تاثیر قرار می‌دهند تا بتواند در این گیر و دار امتیازات بیشتری از استقلال بگیرد.

 بازیكنان گران‌قیمت
عمده اختلاف فتحی و استراماچونی بر سر جذب بازیكنان خارجی است. با این‌كه استقلال در حال حاضر شیخ دیاباته را جذب كرده و ظرف امروز و فردا هم به‌صورت رسمی با هرویه میلیچ قرارداد می‌بندد، مربی ایتالیایی درخواست جذب دو بازیكن دیگر را هم دارد. او از باشگاه خواسته تا چهار بازیكن خارجی جذب كنند، این در حالی است كه طبق قانون فقط از سه نفر آنها می‌تواند همزمان در زمین مسابقه استفاده كند.
با وجود این‌كه استقلال فوروارد دارد و دیاباته هم اضافه شده، تاكید كرده باید یك فوروارد دیگر هم به باشگاه ملحق شود. این بازیكن 36 سال دارد و فقط هم دوساله می‌بندد. باشگاه به شدت مخالف است و می‌گوید چرا باید با این بازیكن دوساله ببندند؟ استراماچونی هم تاكید دارد كه باید او جذب شود وگرنه در استقلال نمی‌ماند! مهاجم مورد نظر استراماچونی توقعات مالی زیادی هم دارد. او برای یك فصل 500 هزار یورو به اضافه پاداش می‌خواهد. یعنی قرارداد این بازیكن برای یك فصل بالای 5/6 میلیارد تومان می‌رود، تازه بدون آپشن‌ها و پاداش‌ها.
كلا استراماچونی دست روی هر بازیكنی گذاشته رقم قراردادش بالاست. او اخیرا به باشگاه گفت، یك هافبك از بلژیك جذب كنند. باشگاه وقتی از رقم درخواستی این بازیكن مطلع شد، تعجب كرد. بازیكن مذكور 700هزار دلار برای یك فصل می‌خواست. تازه استقلال بابت جذب او باید رقمی هم به باشگاهش به‌عنوان رضایتنامه پرداخت می‌كرد. آبی‌ها شدیدا با این پیشنهاد مخالفت كردند و گفتند اصلا پول ندارند كه چنین بازیكنی جذب كنند.
جالب اینجاست بعد از رقم‌های پیشنهادی به استقلال، میلیچ بازیكنی كه به تهران آمده تا قرارداد ببندد، رقم پیشنهادی خود را به‌شدت افزایش داد. او با این باشگاه توافق 200 هزار دلاری كرده بود ولی در ادامه گفت، باید 370 هزار دلار به او پرداخت كنند تا قرارداد ببندد. باشگاه هم شدیدا با این پیشنهاد مخالفت كرد تا 
هرویه میلیچ عقب‌نشینی كند و بگوید با همان رقم قبلی 
قرارداد ببندند.
​​​​​​​
 جلسه كلیدی
امیرحسین فتحی در جلسه امروز با استراماچونی قصد دارد تكلیف را روشن كند. مدیرعامل استقلال می‌گوید اگر این مربی قرار است در استقلال كار كند باید با شرایط آنها كنار بیاید و از سویی توسط دیگران تحت تاثیر قرار نگیرد. باید دید در جلسه امروز چه اتفاقی رخ می‌دهد. استراماچونی در هفته‌های اول در استقلال خیلی بی سر و صدا كار كرد ولی با جنجالی كه اخیرا به راه انداخت، نشان داد اتفاقا به آن آرامی كه همه تصور می‌كردند، نبوده. باید دید آیا در نهایت دوطرف به توافق برای همكاری می‌رسند یا این‌كه به جدایی تن می‌دهد؟ 
اخیرا نماینده باشگاه استقلال در جلسه‌ای كه با استراماچونی داشت به او گفت قرارداد دوساله بسته و به این سادگی‌ها نمی‌تواند جدا شود و برود. استراماچونی هم تاكید كرده باید مطابق خواسته‌های او عمل شود. بازیكنان هم سردرگم شده‌اند و از مدیریت باشگاه خواسته‌اند تا هرچه زودتر تكلیف را روشن كند.