تهیه‌كننده «روز واقعه» به «شب سینما» می‌آید

تهیه‌كننده «روز واقعه» به «شب سینما» می‌آید


مجله سینمایی «شب سینما» از مجموعه شب‌های هنر این هفته از حفظ زبان فارسی در سینما با نگاهی به سینمای مذهبی می‌گوید.
به گزارش جام‌جم، شب سینما با اجرای امیرحسن ندایی كه پنجشنبه‌شب‌ها به صورت زنده از شبكه چهار پخش می‌شود این هفته (14 شهریور) میزبان دكترحمیدرضا شعیری نشانه‌شناس، معناشناس، كارگردان تئاتر و منتقد ادبی و هنری و دكتر بهروز محمودی بختیاری زبان‌شناس و دانشیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌شود و با آنها در خصوص حفظ زبان فارسی در سینما با نگاهی به سینمای مذهبی گفت‌وگو می‌كند.
عرفان قاسمی، مجری میز خبر علاوه‌بر مروری بر رخدادهای سینمایی هفته به صورت تلفنی با مرتضی شایسته، تهیه‌كننده فیلم «روز واقعه» به بهانه اكران دوباره آن گفت‌وگو می‌كند.
فیلم سینمایی روز واقعه در سال ۱۳۷۳ براساس فیلمنامه روز واقعه كه بهرام بیضایی آن را در سال ۱۳۶۱ نوشته بود، ساخته شد. با گذشت ۲۵ سال از ساخت این فیلم به نظر می‌آید هنوز فیلمی تا این اندازه مهم و اثرگذار درباره عاشورا ساخته نشده است. بازی ماندگار بزرگان سینمای ایران، سناریوی به دور‌از شعار و خالصانه و موسیقی درخشان ساخته مجید انتظامی از ویژگی‌های روز واقعه است.
«شب سینما» به تهیه‌كنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبكه چهار سیما است كه پنجشنبه ساعت 22 به صورت زنده از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.