بازی در نقش روحانی ریسك دارد

مهران احمدی در گفت‌وگو با آی‌فیلم:

بازی در نقش روحانی ریسك دارد


مهران احمدی در گفت‌وگو با آی‌فیلم گفت: بازی در نقش روحانی یك نوع ریسك‌پذیری هم دارد و مخاطب باید قبول كند این كسی كه این نقش را بازی كرده است، واقعا روحانی است. از لحاظ روحی با این نقش خیلی درگیر شدم و دوست داشتم خودم هم بدانم عاقبت این نقش چه می‌شود.
به‌گزارش روابط‌عمومی شبكه آی‌فیلم، مهران احمدی به بهانه پخش سریال «چرخ فلك»، با آی‌فیلم گفت‌وگو كرد.
احمدی كه نقش یك‌ روحانی به نام «سید رضی» را در یكی از اپیزودهای این سریال بازی كرده، گفت: به من چندین بار نقش روحانی پیشنهاد شده بود، اما خودم جذابیتی در آن نقش‌ها نمی‌دیدم و قبول نمی‌كردم. اما سید رضی برای من نقش منحصر به فردی بود؛ هم از این لحاظ كه در قامت یك روحانی بودم هم این كه این نقش پیچیدگی‌های خاص خودش را داشت و من آن را پذیرفتم.
وی با بیان این‌كه به نظر من بازی در نقش روحانی یك نوع ریسك‌پذیری هم دارد و مخاطب باید قبول كند كه این كسی كه این نقش را بازی كرده است واقعا روحانی است و در واقع باید باورپذیر باشد، ابراز كرد: من تمام تلاشم را كردم كه سیدرضی به این باورپذیری نزدیك باشد. سید رضی برایم نقشی بود كه ایجاد چالش كرد و در لحظاتی در طول بازی، احساس كردم از درون خالی شده‌ام. از لحاظ روحی با این نقش خیلی درگیر شدم و دوست داشتم خودم هم بدانم عاقبت این نقش چه می‌شود.
ایفاگر نقش سیدرضی اضافه كرد: بازی در نقش یك روحانی این خطر را دارد كه نقش و كل سریال به سمت شعارزدگی نرود كه به لطف خدا چنین نشد.
احمدی در پاسخ به این كه خودتان را بازیگر طنز می‌دانید یا جدی، گفت: من بازیگر هستم و برایم فرقی نمی‌كند كار طنز بازی كنم یا جدی. در تلویزیون دو نقش طنز بازی كردم. یكی نقش «بهبود» در پایتخت و دیگری در سریال مهرآباد. اما متاسفانه بین مردم این جا افتاده كه من بازیگر طنز هستم. این نقش‌ها هم هركدام به‌نوبه خودشان متفاوت محسوب می‌شدند. من اصولا نقش غیرمتفاوت یا تكراری را در كارنامه‌ام نمی‌پذیرم. برای خودم هم عجیب است كه عده‌ای مرا بازیگری كمدی می‌دانند. البته این واكنشم به معنای بد یا ضعیف بودن نقش‌های كمدی نیست اما تعجب می‌كنم كه چرا نقش‌های جدی‌ام به همان اندازه دیده نمی‌شود. اتفاقا سید رضی به‌نظر خودم نقشی متفاوت و تاثیرگذار است.
وی درباره حضور دوباره‌اش در «پایتخت» توضیح داد: صحبت‌هایی انجام شده است كه من دوباره در این سریال ایفای نقش كنم؛ اما باید فیلمنامه فصل ششم پایتخت كامل نوشته شود تا بشود بهتر درموردش صحبت كرد.
بازیگر سریال پایتخت كه پیشتر اعلام كرده بود دیگر در این سریال حضور پیدا نخواهد كرد، ادامه داد: نقش بهبود را بسیار دوست دارم و طی این سال‌ها مردم هم این را نشان دادند كه چقدر برایشان این نقش دوست‌داشتنی است و من فقط در این صورت باید خدا را شاكر باشم. به خاطر مردم این نقش را پذیرفتم زیرا مردم هستند كه مشخص می‌كنند بازیگر باید چه كند و چه نكند. با قبول بازی در فصل ششم، در برابر خواست مردم تسلیم شدم. احساس كردم به هر صورت باید به خواست و نظر مردم اهمیت داد و برایشان احترام قائل شد.