«میدان سرخ مسكو» مقصد بعدی ابراهیمیان

«میدان سرخ مسكو» مقصد بعدی ابراهیمیان

تازه‌ترین فیلم ابراهیم ابراهیمیان به گفته خودش، یك اكشن جنایی است.
ابراهیم ابراهیمیان، کارگردان سینما درباره فیلم تازه خود «دابلند» كه محصول مشترك ایران و گرجستان است به هنرآنلاین گفت: در حال حاضر در نوبت دریافت پروانه نمایش هستیم و پس از دریافت پروانه نمایش برای اكران آن برنامه‌ریزی خواهیم كرد. طبق توافقی كه با پخش‌كننده گرجی داشتیم، قصد داریم این فیلم همزمان در دو كشور اكران شود تا بتوانیم تبلیغات مناسبی هم برای آن داشته باشیم.
كارگردان «عادت نمی‌كنیم» در پاسخ به این سؤال كه چرا تأكید بر اكران همزمان دارد، افزود: اگر قرار باشد این فیلم در گرجستان زودتر از ایران اكران شود، به دلیل این‌كه نسخه نمایش خانگی آن زودتر وارد بازار می‌شود، احتمال نسخه قاچاق فیلم و ورود آن به ایران بالا می‌رود و ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد. بنابراین جلوی این ماجرا را می‌گیریم و تأكیدمان روی اكران همزمان است.
ابراهیمیان در ادامه درباره فعالیت‌های جدید خود نیز عنوان كرد: نگارش فیلمنامه میدان سرخ مسكو نوشته سارا سلطانی به‌تازگی به پایان رسیده است. به دلیل این‌كه چیدمان بازیگران فیلم كمی سخت است و همه مشغله فراوانی دارند فعلا در مراحل ابتدایی پیش‌تولید هستیم. این فیلم به لحاظ موضوعی هیچ ارتباطی با آثار قبلی من ندارد و یك تریلر جنایی ـ اكشن است.
او در پاسخ به این سؤال كه آیا فیلم برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود یا خیر گفت: خیر، چرا كه بسیار پیش‌تولید وسیعی دارد و زمانبر است و بعید می‌دانم قبل از جشنواره فیلم فجر بتوانیم آن را كلید بزنیم.
كارگردان «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» همچنین درباره موفقیت انتخاب این گونه در زمان اكران توضیح داد: بعد از فیلم پیلوت، دابلند را كاملا در یك فضای فانتزی ساختم و همین امر موجب شد در كارنامه‌ام كار متفاوتی باشد و در نهایت ذهنیتم نسبت به تولید فیلم تغییر كند. یكی از مباحثی كه همواره درباره آن اعتراض داشتم ورود به گونه‌های مختلف است، اما فكر می‌كنم فیلم‌های با پیش‌تولید عظیم و جذب سرمایه در این زمینه مانند حركت روی لبه تیغ است. میدان سرخ مسكو كاملا آرتیستی است و نمونه‌اش در سینمای ایران وجود ندارد، حداقل در فیلمنامه این‌گونه است و به موفقیت آن بسیار امیدوارم.