جزئیات خودسوزی طرفدار استقلال مقابل دادگاه

جزئیات خودسوزی طرفدار استقلال مقابل دادگاه

دختر 29 ساله كه در مقابل یكی از مجتمع‌های قضایی تهران خودسوزی كرده بود، روی تخت بیمارستان سوانح سوختگی در جدال با مرگ است.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دختر جوان اسفند سال گذشته به خاطر پوشش نامناسب و درگیری با ماموران پلیس، دستگیر شد و پرونده برای او در یكی از مجتمع‌های قضایی تهران تشكیل شد. با گذشت شش ماه از این ماجرا، او روز دوشنبه در مقابل مجتمعی كه پرونده اش در آنجا مطرح بود، روی خودش بنزین ریخت و خود را به آتش كشید.
به گفته دهمرده‌ای، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی تهران،میزان سوختگی دختر جوان 90 درصد است و در حال حاضر با كمك دستگاه تنفس می‌كند و در آی سی یو تحت درمان است.
پس از این اقدام دختر جوان، قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای اعلام كرد؛ این فرد در اسفند 97 
و در حالی‌كه پوشش نامناسب داشته، با ماموران نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آنها توهین می‌كند كه مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه ماموران تهیه و به دادسرای تهران تحویل می‌شود.
بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه‌دار كردن عفت عمومی و توهین به مأموران پرونده قضایی  تشكیل شده كه نامبرده از همان زمان تاكنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و دوشنبه به دادگاه مراجعه می‌كند.هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رئیس دادگاه به واسطه فوت یكی از بستگانش در مرخصی به سر می‌برده و برای این فرد هیچ اقدام قضایی  به عمل نیامده است و مقرر می‌شود در وقت دیگری به مرجع قضایی مراجعه كند كه نامبرده پس از خروج از واحد قضایی با بنزینی كه از قبل تهیه كرده بود، خودسوزی می‌كند.
دو روز پس از این خودسوزی، خواهر این دختر جزئیاتی از پرونده خواهرش را تشریح كرد و گفت: دلیل بازداشت خواهرم این بود كه اسفند سال گذشته قصد داشت برای دیدن بازی استقلال و العین به ورزشگاه آزادی برود كه ماموران متوجه شدند و او را دستگیر كردند.
وی ادامه داد: خواهرم وقتی به دادسرا می‌رود در آنجا می‌شنود كه باید شش ماه زندانی شود كه به خاطر همین خودسوزی می‌كند.
یك مقام آگاه در دادگستری تهران در این باره گفت: برای این دختر حكمی از طرف قاضی صادر نشده و پرونده‌اش در حال رسیدگی بود.