سفر تیم ملی به كانون آشوب!

اولین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود

سفر تیم ملی به كانون آشوب!

 تیم ملی فوتبال كشورمان ساعت 9 و 30  دقیقه صبح امروز در حالی وارد خاك هنگ‌كنگ می‌شود كه این كشور غرق در آشوب و بحران است.
بعد از آنكه اعتراض شدید مردم هنگ‌كنگ به قانون «استرداد» جواب داد و دولت خانم كری لم، آن را پس گرفت، اعتراض‌ها دامنه بیشتری پیدا كرد و حالا معترضان به چیزی بیش از لغو یك قانون فكر می‌كنند و به دنبال جدایی كامل از چین هستند. مسئاله ای كه این روزها تمام خاك هنگ‌كنگ را درگیر كرده و كارشناسان بین‌المللی معتقدند سرنخ این آشوب‌های شدید و جدایی‌طلبانه را باید در خاك آمریكا جست‌وجو كرد.
در هر حال، هنگ‌كنگ با چنین شرایطی باید از تیم ملی فوتبال ایران پذیرایی كند. این اولین بازی تیم ملی ایران در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است. تیم ملی در شرایطی خود را آماده اولین بازی در روز سه‌شنبه هفته آینده می‌كند كه تیم ملی هنگ‌كنگ برای اولین بازی در این چارچوب به كامبوج سفر كرده است
و امروز به میدان می‌رود.
تیم ملی در روز اول بازی‌ها استراحت داشت و به همین دلیل با خیالی آسوده راهی هنگ‌كنگ شده است. بازیكنان تیم ملی فوتبال كشورمان ساعت 21 دیشب راهی دبی شدند تا بعد از دو ساعت توقف، با پروازی 500 دقیقه‌ای به هنگ كنگ بروند.
البته این 500 دقیقه را باید به 120 دقیقه پرواز تهران تا دبی اضافه كرد تا بدانیم بازیكنان ما كاملا خسته به هنگ‌كنگ می‌رسند و كادر فنی حق داشت كه امروز را به آنها
استراحت  داد.
 اولین تمرین
اولین تمرین تیم ملی بعداز ظهر فردا برگزار می‌شود. تیم ملی در روزهای شنبه، یكشنبه و دوشنبه هم یك جلسه تمرین می‌كند كه طبق برنامه، همه این تمرینات، كاملا تاكتیكی و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
 كنفرانس ویلموتس
مارك ویلموتس، سرمربی بلژیكی تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه رودرروی خبرنگاران خواهد نشست. احتمالا مسعود شجاعی همراه ویلموتس در كنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی شركت خواهد كرد.
 بازی در ورزشگاه 40 هزار نفری
بازی هنگ‌كنگ- ایران در ورزشگاه اصلی هنگ‌كنگ (هنگ‌كنگ استادیوم) برگزار خواهد شد. این ورزشگاه در سال 2012 مورد بازسازی قرار گرفته و گنجایش 40 هزار تماشاگر را دارد.
 هنگ‌كنگ منطقه جنگی نیست!
تیموتی فوك، رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌كنگ به درخواست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای بازی تیم‌های ملی این دو كشور در زمین بی‌طرف واكنش نشان داد. او دیروز به روزنامه تاگونگ‌پائو گفت: فدراسیون فوتبال ایران مدعی است امنیت در هنگ‌كنگ وجود ندارد در حالی كه ما مشكل امنیتی نداریم. هنگ‌كنگ منطقه جنگی نیست كه نتوانیم از تیم ملی ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 قطر میزبانی كنیم. ما روز گذشته گزارش جدیدی از شرایط هنگ‌كنگ در اختیار نماینده كنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دادیم. در كشورمان پاره‌ای مشكلات وجود دارد؛ اما ناامن نیست و بعید می‌دانیم فیفا بخواهد با درخواست ایران برای بازی با هنگ‌كنگ در زمین بی‌طرف موافقت كند. ایران می‌خواهد فیفا را متقاعد كند كه در هنگ‌كنگ هرج‌ومرج است تا بازی تیم‌های ملی دو كشور در زمین بی‌طرف برگزار شود، البته ما هنوز در این رابطه نامه‌ای از فیفا دریافت نكرده‌ایم. بعید هم می‌دانم فیفا درخواست ایران را بپذیرد زیرا هنگ‌كنگ هنوز منطقه جنگی و آن‌قدر هم ناامن نیست. كشورهای منطقه و دیگر كشورها هشداری درباره سفر اتباع خود به هنگ‌كنگ منتشر نكرده‌اند و به همین خاطر بعید می‌دانم فیفا با درخواست ایران موافقت كند.
 بازی در هنگ‌كنگ
با آن‌كه فدراسیون فوتبال درخواست برگزاری بازی در ماكائو را داده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد بازی سه‌شنبه هفته آینده مقابل هنگ‌كنگ در خاك این كشور برگزار خواهد شد. اگرچه دامنه اعتراض مردم گسترده شده و خیابان‌های هنگ‌كنگ تقریبا هر روز میزبان تظاهرات مردم معترض هستند؛ اما این اتفاقات، هنوز كشور هنگ‌كنگ را به كشوری ناامن تبدیل نكرده است و این اعتراضات، تلفاتی نداشته است. به نظر می‌رسد با توجه به همه حقایق موجود، بازی سه‌شنبه در ورزشگاه اصلی هنگ‌كنگ (هنگ‌كنگ استادیوم) برگزار شود.
 تیم ملی غایب ندارد
اولین تمرین تیم ملی فردا برگزار خواهد شد. در این تمرین همه بازیكنان حاضر خواهند یود. اشكان دژاگه آخرین بازیكنی بود كه با نظر ویلموتس به فهرست اضافه شد و سردار آزمون، اللهیار صیادمنش و مهدی طارمی به‌عنوان آخرین لژیونرهای اضافه شده به تیم هم در تمرین فردا حاضر خواهند بود.
 هنگ‌كنگ امشب می‌رسد
تیم ملی فوتبال ایران در حالی وارد خاك هنگ‌كنگ شده است كه تیم ملی فوتبال این كشور برای اولین بازی در چارچوب مقدماتی جام جهانی در كامبوج به سر می‌برد. بازی این دو تیم عصر امروز برگزار خواهد شد و بازیكنان هنگ‌كنگ بلافاصله به كشورشان برمی‌گردند تا برای بازی سه‌شنبه هفته آینده مقابل ایران آماده شوند.