نمایش خیره کننده آسمانخراش‌ها مقابل نایب قهرمان المپیک

شانس صعود به المپیک برای بسکتبال ایران زنده ماند

نمایش خیره کننده آسمانخراش‌ها مقابل نایب قهرمان المپیک

نمایش خیره کننده تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تیم قدرتمند اسپانیا، فقط افسوس‌هایمان را بیشتر کرد. اسپانیا تیم دوم رنکینگ فدراسیون جهانی، قهرمان سال 2006 جهان، قهرمان سال 2011 اروپا و دارنده سه مدال نقره المپیک، در حالی تیم ملی بسکتبال ایران را با نتیجه 73 بر 65 شکست داد که بازی تا دو دقیقه به پایان با تساوی در جریان بود و در اکثر زمان بازی، این بلندقامتان بسکتبال ایران بودند که از حریف نامدار خود پیش بودند.
با همین نمایشی که دیروز از آسمانخراش های کشورمان دیدیم، قطعا می توانستیم مقابل پوتوریکو و تونس به برتری برسیم و الان یکی از دو تیم صعود‌کننده باشیم. افسوس علاقه‌مندان به بسکتبال هم بیشتر به‌همین‌خاطر بود. تیم ملی با این نمایش درخشان، همه را به آینده امیدوار کرد.
دیروز و در ادامه رقابت‌های بسکتبال جام جهانی، تیم ملی چین به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه 72 بر 59 شکست خورد. با باخت چینی‌ها عملا همه تیم‌های آسیایی از رسیدن به مرحله بعد بازماندند و باید در دور دوم و در گروه بازنده‌ها با هم مصاف دهند. این یعنی تیم ملی بسکتبال ایران همچنان شانس صعود به المپیک را دارد و اگر همچون بازی با اسپانیا خوش بدرخشد، حتما می تواند به عنوان بهتر ین تیم آسیایی جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد.