چهره‌های مقاومت

چهره‌های مقاومت

سید حسن نصرا.../ لبنان
سید حسن نصرا...، فردی است که در 20سال گذشته یکی از تاریخ سازان خاورمیانه و فرمانده مستقیم جنگ‌های مهم سال‌های اخیر بوده و صحنه‌های مختلف سیاسی و بین‌المللی را تجربه کرده است. او به تازگی در سخنانی، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را حسین زمان خواند.
مقتدی صدر/ عراق
مقتدی صدر از چهره‌های پرنفوذ در عراق است که در سال‌های گذشته در مواردی با ایران اختلاف نظر پیدا کرد و گاه این اختلافات جدی هم شد که این مساله با ذوق‌زدگی کشورهایی چون عربستان و آمریکا همراه بود. اما مقتدی صدر در روزهای گذشته به مجلس روضه در حضور رهبر انقلاب مشرف شد.
عبدالملک حوثی/ یمن
سید عبدالملک بدرالدین حوثی، رئیس جنبش انصارا... یمن را می‌توان یکی از پایه‌های اصلی محور مقاومت در شرایط فعلی دانست. 22 مرداد سال جاری بود که محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارا... یمن و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کردند و در این دیدار، نامه رئیس این جنبش به حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تقدیم شد.
بشار اسد/ سوریه
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با مقاومت در برابر ائتلاف عبری-عربی-غربی در سال‌های گذشته به یکی از چهره‌های کلیدی جبهه مقاومت تبدیل شده است. البته در این راه از حمایت‌های کشورهای ایران و روسیه بهره برده است. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب بشار اسد، را قهرمان جهان عرب خوانده‌اند.
سردار سلیمانی/ ایران
سردار سرلشگر قاسم سلیمانی را می‌توان سردار مقاومت لقب داد؛ فردی که با فرماندهی میدانی خود، تومار داعش را در عراق و سوریه پیچید. نشریه فارین پالیسی اواخر سال گذشته، نام قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را در فهرست «صد اندیشمند برتر» خود قرار داد.
اسماعیل هنیه/ فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی  فلسطین (حماس) از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت فلسطینی است. این جنبش ‌در بحران سوریه در مسائلی با ایران اختلاف نظر پیدا کرد اما در ماه‌های اخیر روابط حماس با ایران در حال تحکیم دوباره است. چندی قبل هیاتی عالی‌رتبه از حماس به محضر رهبر انقلاب رسیدند.