به‌دنبال اولین برد در شهر اولین‌ها

استقلال تهران برای کسب نخستین برد این فصل به مسجدسلیمان رفت

به‌دنبال اولین برد در شهر اولین‌ها

این‌كه استقلال به‌عنوان یكی از پرخرج‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال ایران با مربی ایتالیایی‌اش، استراماچونی، تا پایان هفته دوم هنوز یكی از هشت تیم بدون برد لیگ برتر است، بیش از هر چیز خاطرات تلخ شروع بد آبی‌ها در دو فصل گذشته لیگ را برای هواداران این تیم تداعی می‌كند. استقلال با علیرضا منصوریان لیگ هفدهم را بد شروع كرد و این داستان برای وینفرد شفر و استقلال، در لیگ هجدهم هم تكرار شد تا همان امتیازات ارزشمند هفته‌های آغازین، این تیم را از دستیابی به‌عنوان قهرمانی در این دو لیگ محروم كند. حالا استقلال استراماچونی نمی‌خواهد به همان سرنوشت‌دچار شود.

برد اول در شهر اولین‌ها، یعنی مسجدسلیمان، همان هدف مهمی است كه مرد ایتالیایی نیمكت استقلال، برای تیمش ترسیم كرده است؛ به‌خصوص در شرایطی كه صدای نفس‌های شهرآورد پایتخت به گوش می‌رسد. استقلال و پرسپولیس، دقیقا یك هفته دیگر در ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم بروند و چیزی برای آبی‌ها بدتر از این نیست كه آنها بدون برد، به استقبال این بازی بزرگ بروند. در ابعادی كوچك تر، نفت مسجدسلیمان هم همان هدفی را دنبال می‌كند كه استقلالی‌ها به دنبالش هستند؛ كسب اولین برد در لیگ نوزدهم.
نفتی‌ها فعلا با دو تساوی از دو بازی، یكی از تیم‌های شكست‌ناپذیر لیگ به‌شمار می‌روند و یك امتیاز بیشتر از استقلالی اندوخته دارند كه در دو بازی اولش یك باخت و یك تساوی داشته است. با این حال تفاوت كیفیت این دو تیم را می‌توان در یك جمله از مهدی تارتار، سرمربی نفت جست‌وجو كرد. او در آستانه بازی امشب گفت كل قراردادهای تیمش برای لیگ نوزدهم 9 میلیارد تومان است؛ یعنی به اندازه یك بازیكن از تیم‌های مدعی!
با این حال، انگیزه تیم‌هایی نظیر نفت، وقتی قرار است با یكی از دو تیم بزرگ پایتخت روبه‌رو شوند، می‌تواند بزرگ‌ترین برگ برنده آنها باشد. تارتار هم این را قبول دارد: «متاسفانه مدتی است در شبكه‌های مجازی باب شده كه می‌گویند تیم‌های من جلوی استقلال با انگیزه بیشتری به میدان می‌روند و مقابل پرسپولیس طور دیگری بازی می‌كنیم. در صورتی كه ما برای موفقیت خودمان تلاش می‌كنیم و آنهایی كه از نزدیك ما را می‌شناسند، می‌دانند كه در هر بازی تمام تلاش مان را برای موفقیت انجام می‌دهیم. حالا شرایط طوری رقم خورده كه طی دو فصل گذشته كه در پارس جنوبی بودم، در خانه استقلال را شكست دادیم و مقابل پرسپولیس این‌طور نشد. مطمئن باشید ما با یك انگیزه جلوی همه تیم‌ها ظاهر می‌شویم و امیدوارم نه‌تنها استقلال را در بازی این هفته شكست دهیم كه در آینده سایر تیم‌ها را نیز ببریم.»
 آماری صددرصدی!
بازی امشب تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال، ششمین تقابل این دو تیم از زمان راهیابی نفت به لیگ برتر است و جالب آن‌كه استقلال در هر پنج بازی قبلی تیم پیروز میدان بوده. چهار بازی در لیگ برتر و یك بازی در جام حذفی، داستان كوتاه تاریخچه تقابل‌های این دو تیم را تشكیل می‌دهد كه هر پنج بازی به نفع آبی‌های پایتخت به اتمام رسیده است. آخرین رویارویی دو تیم، آخرین بازی استقلال در سال97 هم بود كه با تك گل دقیقه 90 علی كریمی به سود استقلال خاتمه یافت.
 ذوب آهن بدون آذری!
از ساعت 19 و 45 دقیقه و همزمان با دیدار نفت مسجد سلیمان و استقلال، سه دیدار دیگر نیز در چارچوب هفته سوم لیگ برتر برگزار می‌شود كه مهم‌ترین آن تقابل ذوب‌آهن و تراكتور در فولادشهر اصفهان است.
بازی امشب ذوب و تراكتور را باید نخستین بازی ذوب‌آهن بعد از شش سال مدیرعاملی سعید آذری نامید. ذوبی‌ها تغییرات مدیریتی بسیاری در این چند هفته داشتند و حالا با تیم جدید به‌دنبال این هستند كه روزهای درخشان گذشته را تكرار كنند. آنها در همین شروع باید به مصاف تراكتور باصلابتی بروند كه اولین شكست فصل پرسپولیس را به این تیم تحمیل كرد و جدی‌تر از همیشه سودای قهرمانی در سر دارد.
سایپا - نساجی دیگر بازی مهم امشب است. نارنجی‌پوشان با ابراهیم صادقی، شروع نسبتا خوبی داشتند. درست مثل نساجی با رضا مهاجری. هر دو تیم از دو بازی نخست خود 4امتیاز كسب كرده اند و پیروزی در هفته سوم، تیم برنده را در بین سه تیم بالای جدول حفظ خواهد كرد.
امشب یك بازی هم در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برگزار می‌شود كه در نوع خودش جذاب و تماشایی است. شاهین شهرداری بوشهر و پیكان، دو تیم قعرنشین لیگ نوزدهم هستند كه هر دو بازی قبلی خود را با شكست سپری كرده‌اند. بازی امشب فرصت مناسبی است تا یكی از دو تیم از ته جدول جدا شود. البته شاید هم این فرصت طلایی با تساوی از كف هر دو تیم برود.