تاراج «رستاخیز»

احمدرضا درویش بیانیه داد

تاراج «رستاخیز»




احمدرضا درویش، كارگردان فیلم رستاخیز در‌پی انتشار نسخه غیرقانونی و با دوبله عربی این اثر سینمایی در فضای مجازی، بیانیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. آنچه در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از یادداشت درویش است:
از دو قوه محترم قضاییه و مقننه درخواست می‌كنم كه در دفاع از حقوق معنوی و سرمایه‌های هنری و فرهنگی، همچون دفاع از بیت‌المال و حق‌الناس حساسیت نشان دهند.
صیانت از سرمایه‌های معنوی، هنری و فرهنگی وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است. متأسفانه این دو نهاد دولتی در مسأله رستاخیز، با فرافكنی و انفعال، به مكاتبات و مطالبات اینجانب و سازندگان رستاخیز بی‌اعتنا  بوده و هستند.
از همه نهادهای انتظامی و اطلاعاتی، وزارت خارجه، وزارت كشور، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و دیگر دوایر مرتبط درخواست می‌كنم كه ضمن واكاوی و پیگیری موضوع از مجاری داخلی و خارجی، نسبت به كشف منشأ این سرقت فرهنگی اقدام كنند.
از عموم مردم ارجمند، به‌خصوص ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت اباعبدا... الحسین(ع) كه به رعایت امور شرعی و قانونی شهره هستند، تقاضا می‌كنم كه از دیدن، كپی‌برداری و انتشار فیلم رستاخیز اجتناب كنند و دیگران را نیز از این فعل حرام و غیرقانونی پرهیز دهند.