میز گردشگری در سفارتخانه‌های كشورهای هدف

میز گردشگری در سفارتخانه‌های كشورهای هدف


طبعا حالا كه وزارت گردشگری شكل گرفته، باید منتظر اخبار و اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم كه ظاهرا بوی این اتفاقات خوش از همین حالا به مشام می‌رسد؛ همین حالا كه ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست خبری كه روز سه‌شنبه در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: با تعامل خوبی كه با وزارت خارجه داریم، میز گردشگری در سفارتخانه‌های كشورهای هدف ایجاد می‌شود.
روز جهانی گردشگری شنبه؛ 6 مهر است و مراسم امسال این روز در كشور هند و با شعار «گردشگری و اشتغال، آینده‌ای بهتر برای همه» توسط سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود.
درهمین خصوص یعنی اشتغال در حوزه گردشگری، معاون گردشگری كشورمان هم به آمار و ارقامی اشاره كرد كه حكایت از میزان ورود گردشگران به كشور و كسب و كارهای رونق گرفته به دنبال این ترددهای گردشگری داشت.
تیموری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت توزیع سفر و گردشگری در كشور و ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های مختلف از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: مراسم روز جهانی گردشگری در ایران، 6 مهر امسال در زاهدان برگزار خواهد شد تا ظرفیت‌های گردشگری این استان را بیش‌ازپیش معرفی كنیم.
همچنین با توجه به این‌كه برنامه‌های روز جهانی گردشگری به مدت یك هفته تدارك دیده شده است، در استان سمنان نیز با همكاری مراكز عملی و دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌كنیم، در استان كردستان نیز برنامه‌هایی را با موضوع گردشگری روستایی برگزار خواهیم كرد. همچنین در تهران و دیگر استان‌ها به مناسبت روز جهانی گردشگری شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلف هستیم./ جام‌جم