پرتــاب  با  خیال  راحت

احسان حدادی امشب در فینال دوومیدانی قهرمانی جهان به رقابت با حریفان می‌پردازد

پرتــاب با خیال راحت

 حالا احسان حدادی در فینال است. فینال مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان - در دوحه قطر - جایی كه بزرگان دوومیدانی هم هستند و احسان یكی از آنهاست. حدادی روز شنبه موفق شد با پرتاب 84/64 متر از گروه دوم به دور نهایی این رقابت‌ها صعود كند. حدادی پرتاب اول را با ركورد 84/64 متر به ثبت رسانید. پرتاب دوم او 05/63 متر به ثبت رسید و پرتاب سوم نیز با ركورد 29/61 متر به پایان رسید. اما حالا وقت فینال است.  وقت كسب مدال خوشرنگی به نام طلا. امشب شبی است كه حدادی می‌تواند قهرمان شود و كلكسیون افتخارات خودش را تكمیل كند. آن هم با خیالی راحت، چرا كه حدادی در مرحله اول دایموند لیگ توانست سهمیه المپیك را كسب و سال آینده در ژاپن برای ایران پرتاب كند.
با این حال باز هم این مسابقات برای احسان چندان چنگی به دل نمی‌زند، چرا كه خودش می‌گوید: «هدف المپیك است و بس.»
او كه نقره المپیك را در كارنامه دارد این بار فقط مدال طلا می‌خواهد. ركورددار پرتاب دیسك آسیا كه از دور مقدماتی با همان پرتاب اولش 64 متر و 84 سانتی‌متر فینالیست شد، ساعت 21 به عشق مدال جهانی پرتاب می‌كند.
32 پرتابگر دنیا دور مقدماتی در دو گروه 16 نفره با هم رقابت كردند كه احسان حدادی با پرتاب 64 متر و84 سانتی‌متر و سومی گروهی فینالیست شد. او 20 روز پیش دایموند لیگ را با ششمی تمام كرد، هرچند نتیجه دلچسبی نبود اما به قول خودش برای جهانی تمرین خوبی بود. پرافتخارترین دوومیدانی‌كار آسیا كه به گفته خودش احتمالا به خاطر مشكل تكنیكی روی سكوی دایموند لیگ نرفت، بعد از آن برای تمرین و طبق برنامه مك ویلكینز، مربی آمریكایی‌اش به بلاروس رفت و از همان‌جا راهی دوحه شد.
گرچه حدادی امشب كار راحتی ندارد و برای دومین مدال جهانی‌اش با 11 پرتابگر مدعی رقابت می‌كند. فردریك داكرزجامائیكایی، آلین الكساندرا فیرفریكا رومانیایی، آلپوستولوس پارالیس قبرسی، سایمون پترسون سوئی، مارتین ویریگ آلمانی، لوكاس وایزهادینگر اتریشی، دانیل استایل سوئدی، متئو دانی استرالیایی، اولا استونز ایسن نروژی، آندریوس گادزیوس لتونیایی و سم ماتیز آمریكایی رقبای او هستند. ركورددار پرتاب دیسك آسیا از قبل هم می‌دانست امشب كار راحتی ندارد.
او می‌گوید: «ركوردهای فینال دایموند نشان داد كه برای قهرمانی جهان پرتابگران خیلی نزدیك به هم كار می‌كنند. در واقع همه شانس مدال دارند. امیدوارم كه نتیجه خوبی بگیرم.»
حدادی كه از بازی‌های آسیایی جاكارتا با لباس‌های منقش به طرح‌های ایرانی پرتاب می‌كند، بعد از لباس فینال دایموند با طرح شاهنامه، برای امشب هم احتمالا با لباس جدیدی پا به دایره پرتاب می‌گذارد.