ببینیم مردم چه می‌خواهند؟!

ببینیم مردم چه می‌خواهند؟!


من شخصا تعصب خاصی روی رسانه خاصی ندارم و تقریبا تمام رسانه‌ها و از جمله تلویزیون خودمان را نگاه می کنم و به‌خصوص برنامه های ورزشی و اخبار را به طور مرتب از تلویزیون پی می‌گیرم.
البته همواره یک سری نظر نسبت به برنامه‌های تلویزیون وجود دارد که باید با لحاظ این نظرات به سمت بهبود رفت.
طبیعتا برنامه‌های تلویزیون باید مطابق خواسته‌های مردم باشد. تعدد کانال‌ها و جذابیت بصری کانال‌ها و متنوع بودن تولیدات بسیار تاثیرگذار است.
شبکه‌های حرفه‌ای دنیا این تنوع و جذاییت بصری را درنظر گرفته اند ولی این تنوع و جذابیت بصری را ما چنان که باید نداریم. به نظرم بد نیست یک ارزشیابی علمی از بیننده‌ها صورت گیرد تا این تنوع و جذابیت به طور همزمان رشد کند.
تلویزیون باید منعکس‌کننده رویدادهای جامعه باشد یعنی باید همان اتفاقاتی را که مردم به‌طور روزمره با آن مواجه هستند، شب در تلویزیون ببینند، ولی با درنظر گرفتن جاذبه‌های تصویرسازی و از جمله توجه به کیفیت رنگ و تصویر و مسائل فنی.
 در کنار توجه به خواسته‌های مخاطب حتما باید از  جامعه‌شناسان و روان‌شناسان هم خواست که درباره محتواهای تلویزیونی تحقیق و پژوهش کنند و نظراتشان را در اختیار مدیران بگذارند.
به عنوان بازیگری که سال‌ها در سریال‌های تلویزیونی حضور داشته‌ام، مطمئنم اگر تلویزیون برنامه‌های خوبی پخش کند، مردم ایران ترجیح می دهند شبکه‌های ایرانی را تماشا کنند که هم از لحاظ فرهنگی و هم زبانی ملموسند یعنی اگر کارها خوب باشد مردم ایران هرگز به سمت شبکه‌های خارجی نمی‌روند. تازه از آن طرف می‌توانیم مخاطبان فارسی زبان تاجیکستان و افغانستان را نیز جذب کنیم.