رونمایی از سامانه تأمین نیروی انسانی شركت‌های دانش‌بنیان و فناور

رونمایی از سامانه تأمین نیروی انسانی شركت‌های دانش‌بنیان و فناور

شبكه نوآوری با هدف ایجاد شبكه میان اركان زیست‌بوم فناوری و كسب‌وكار كشور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یكی از زیرمجموعه‌های پارك علم‌وفناوری پردیس از سال 85 مشغول فعالیت است. این شبكه با هدف هم‌افزایی و ایجاد ارتباط مؤثر بین بخش‌های مختلف نوآوری و فناوری كشور فعالیت‌های متعددی داشته است. به گزارش جام‌جم، 6 مهر 98، این شبكه با همكاری شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی از سامانه جدیدی برای تأمین نیروی انسانی شركت‌های دانش‌بنیان خلاق و فناور رونمایی كرد.
محمدمهدی جهان‌بزرگی، مدیر شبكه نوآوری پارك فناوری در نشست خبری آغاز بهره‌برداری از این سامانه كه در محل كارخانه نوآوری برگزار شد، گفت: شبكه نوآوری با هدف ارتقای سهم اقتصاد دانشی كشور فعالیت می‌كند. تأمین نیازهای اساسی عناصر زیست‌بوم فناوری شامل شركت‌های دانش‌بنیان، شركت‌های خلاق، فناور، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، واحدهای تحقیق و توسعه، استعدادهای برتر، نخبگان، دانشجویان، نوآوران و ... از عناصر شبكه نوآوری پارك پردیس هستند و یكی از مهم‌ترین وظایف شبكه نوآوری است.
وی با بیان این‌كه تاكنون ۱۵۰۰ شركت خلاق و فناور توانسته‌اند از خدمات شبكه نوآوری بهره ببرند، افزود: شبكه فناوری در حال حاضر آمادگی ارائه خدمات به ده هزار شركت حوزه نوآوری را دارد و تمام خدماتی كه به شركت‌ها ارائه می‌شود به همت مدیریت بخش خصوصی است.
به گفته جهان‌بزرگی، یكی از مهم‌ترین مسائلی كه اعضای شبكه نوآوری و فعالان زیست‌بوم كسب‌وكار با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، تامین سرمایه انسانی كارآمد است. بنابراین تلاش برای جذب نیروهای متخصص و ماهر برای شركت‌های دانش‌بنیان موجب شد با همكاری شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی و فراهم شدن برخی شرایط ویژه برای شركت‌های دانش‌بنیان و متقاضیانی كه تمایل به جذب در این كسب‌وكارها دارند، از این سامانه رونمایی كنیم. این سامانه می‌تواند شروع خوب و ارزشمندی در حوزه تامین سرمایه‌های انسانی و شركت‌های دانش بنیان باشد و فضای مناسبی را برای افراد جویای كار در شبكه نوآوری فراهم می‌آورد.
مدیر شبكه نوآوری پارك فناوری پردیس تاكید كرد: یكی از این مزایا امكان استفاده از امریه و طرح جایگزین سربازی است. همچنین افراد برگزیده در این آزمون می‌توانند عضو شبكه نوآوری شوند و از خدمات شبكه برای اعضا بهره‌مند شوند. در صورتی كه این افراد بخواهند كارآفرینی كنند، فضای كار اشتراكی زیر نظر شبكه نوآوری نیز برایشان فراهم خواهد بود.
محمدحسین قمری، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی نیز در این نشست بیان كرد: امسال سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی در 30 مهر و اول آبان به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و تلاش شده ظرفیت صد هزار شركت دانش بنیان و خلاق و فناور در این آزمون مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: شركت‌های دانش‌بنیان خلاق و فناور می‌توانند در سامانه مربوط به این آزمون ثبت نام كنند تا به ترتیب اولویت نیروی انسانی به آنها معرفی شود. زمان ثبت نام برای شركت در این آزمون تا ۱۴ مهر تمدید شده است. تاكنون 1750 شركت درخواست خود را برای تأمین نیرو در این سامانه ثبت كرده‌اند كه حدود 30 درصد از آنها دانش‌بنیان هستند. امیدواریم با رونمایی از این سامانه، حضور شركت‌های دانش‌بنیان در این آزمون پررنگ‌تر شود.