خفاش شیشه‌ای در برابر اتهام قتل

مرد جوان به افساد فی‌الارض متهم شده است

خفاش شیشه‌ای در برابر اتهام قتل

زن 75 ساله كه در جریان حمله خشن خفاش شیشه‌ای پول و طلاهایش به سرقت رفته و مصدوم شده بود بعد از 9 ماه بستری بودن در بیمارستان تسلیم مرگ شد. با مرگ او متهم پرونده كه قرار بود به‌زودی به اتهام افساد فی‌الارض در دادگاه انقلاب تهران محاكمه شود اكنون در برابر اتهام یك جنایت قرار گرفت .
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، راز فعالیت‌های مجرمانه خفاش شیشه‌ای پایتخت از هفتم دی سال گذشته همزمان با شكایت خانواده‌هایی در اداره 16 پلیس آگاهی تهران به جریان افتاد. شواهد پلیس نشان می‌داد مرد 35 ساله‌ای كه لباس‌های عجیب و غریب بر تن دارد و كلاه‌گیس و سبیل می‌گذارد، زمانی كه متوجه نبود والدین یا تنها بودن دختران و زنان جوان در خانه‌هایشان در جنوب تهران می‌شود به بهانه این‌كه پول بدهی برای مرد خانه آورده است، به زور وارد خانه قربانیان خود می‌شد، آنها را كتك زده و دست و پاهایشان را با طناب بسته و پول و طلاهای موجود در خانه‌ها را سرقت می‌كرد.
با دستور رحیم دشتبان، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران تحقیقات ادامه داشت تا این‌كه رد مجرم سابقه‌داری به نام امیر معروف به «تك‌رو» كه به خفاش شیشه‌ای پایتخت معروف شده بود، به‌دست آمد و بازداشت شد. او به جرایم سیاهش اعتراف كرد و گفت: به بیش از هزار خانه و چند مطب رفته اما در برخی از این اماكن موفق شده نقشه‌اش را اجرایی كند.
در ادامه 20 شاكی از جمله كودك، دختر، پسر، زن و مرد از او شكایت كردند. این در حالی بود كه بعد از دستگیری وی خانواده شاكی دیگری به پلیس آگاهی تهران آمدند و گفتند كه این متهم به خانه مادر 75 ساله شان در خیابان كارگر شمالی رفته و او را زخمی كرده كه اكنون مادرشان در بیمارستان در جدال با مرگ است و سارق پول و طلاهای مادرشان را دزدیده است.
ماموران درباره این سرقت از امیر تحقیق كردندكه او به این دزدی خشن اعتراف كرد. بعد از آن امیر برای تحقیقات بیشتر درباره این پرونده به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد كه در حضور بازپرس پرونده گفت: با جعل عنوان پستچی و طلبی را برای زن 75 ساله آورده‌ام، به خانه او وارد شده و در جریان سرقت پول و طلاهایش او را به‌شدت كتك زده و وی را هل دادم كه آن زن به ستونی كه در اتاق بوده برخورد كرد و مصدوم شد .
دزد خشن با داشتن بیش از 20 شاكی از باب ارتكاب جرم مشابه و خشن كه امنیت جامعه را به خطر انداخته بود از مصادیق مفسد فی‌الارض شناخته شده و پرونده وی چندی پیش به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد كه چند روز پیش خانواده زن 75 ساله نزد بازپرس پرونده آمده و اعلام كردند كه مادرشان بعد از 9ماه جدال تسلیم مرگ شده و به اتهام قتل عمد از متهم شكایت دارند. متهم بار دیگر از زندان برای تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و ادعاهای قبلی خود را تكرار كرد.
با توجه به این كه متهم پرونده در برابر اتهام قتل قرار گرفته، قرار شد كه ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات جدیدی را از وی آغاز كنند.