نوید «ترور خاموش»

نوید «ترور خاموش»


همیشه مخاطبان این خواسته را از سریال‌سازان داشته‌اند به سراغ آدم‌هایی بروند كه صاحب نام بوده‌اند و برای خودشان كسی بوده‌ و مورد علاقه و مورد توجه مردم بوده‌اند و آنها را در سریال‌ها به كار گیرند و برایشان نقش‌های حساب‌شده در سریال‌ها ایجاد كنند.
این خواسته مخاطبان با بهانه‌جویی برخی تهیه‌كنندگان مبنی بر دشواری جذب بازیگران قدیمی و انتظارات بالای آنها روبه‌رو شده با این حال اخیرا سریالی روی آنتن رفته با عنوان «ترور‌خاموش» كه یك نقش كاملا امنیتی را به سعید راد داده است‌. كار درست، همین است یعنی باید بگذارند كه تمام بازیگران قدیمی در سریال‌ها نقش‌آفرینی كنند.
آن همه زمان و وقتی كه اینها برای بازیگری گذاشته‌اند و از همه مهم‌تر تجربه‌ای كه به‌دست آورده‌اند فقط و فقط به یك شكل به تعالی می‌رسد و آن هم استفاده از تجربیات اینان در ایام پیری است. باید برای بازیگران قدیمی حتی اگر ویلچرنشین باشند مطابق وضعیت جسمی، نقش ایجاد شود. نباید تصورات نادرست قدیمی باعث عدم استفاده از بازیگران قدیمی شود و اتفاقا باید آنهایی كه محبوبند و با تجربه و ظاهر و باطن آنها یكی است را دودستی جذب كنند نه این‌كه به دنبال بازیگران یا مجریانی بروند كه حرف یومیه‌شان را هم بلد نیستند و دوگانه رفتار می‌كنند.
بعد از گذشت سال‌ها سعی و خطا، وقتش است كه اصلاح شویم و منطبق با خواسته‌های مردم پیش برویم. این افراد باتجربه، همه، سرمایه‌های ملی هستند و باید مردم را كنار سرمایه‌هایشان نگه داشت. جز این باشد، مردم و به‌خصوص جوان‌های ما به سمت و سوی دیگر رسانه‌ها می‌روند و دیری نمی‌گذرد كه نزول مخاطب به‌مراتب بیشتر خواهد شد. پس چه بهتر كه در روزگار دیجیتال تا می‌توانیم بر استفاده از داشته‌هایمان در تمام حیطه‌ها و به‌ویژه بازیگری تاكید كنیم. كاری كه دست‌اندركاران تولید ترور خاموش انجام داده‌اند، نوید این را می‌دهد كه در آینده نزدیك به‌جای نابازیگران تیپیكال این بازیگران باتجربه قدیمی باشند كه به جان‌بخشی شخصیت‌های سریال‌ها روی آورند.