نسخه Pdf

طرز تهیه خوراک کلم سریع و مقوی

کمتـــر از 15 دقیقـــه

طرز تهیه خوراک کلم سریع و مقوی

برای همه پیش آمده كه مواد لازم برای درست كردن یك غذای مفصل را دارند، اما خسته‌اند و حوصله‌ای برای پای گاز ایستادن ندارند. سوسیس و كالباس جزو پیشنهادات اولیه برای مواقعی است كه نمی‌دانیم چه غذایی را می‌شود سریع درست كرد. با توجه به ناسالم بودن آنها باید از برنامه غذایی‌مان كنار گذاشته شوند. امروز روش پخت یك غذای ده دقیقه‌ای و آسان را برایتان داریم. غذایی كه زمان زیادی برای درست كردنش لازم نیست و علاوه بر این كه مخصوص این فصل بوده، سالم و خوشمزه است. شاید نام خوراك كلم را شنیده باشید در این فصل كه گل كلم به وفور یافت می‌شود می‌توان با آن غذای ده دقیقه‌ای خوش طعمی درست كرد.

موادلازم
  پیاز خرد شده یک عدد 
  ذرت منجمد نصف فنجان
 نخود فرنگی  نصف فنجان 
  گل کلم  5 فنجان
  تخم مرغ   2  عدد
  سیر خرد شده    2 حبه
  هویج   2 عدد
  پیازچه ریز شده  2 عدد
  روغن گیاهی به مقدار لازم
  سس سویای بدون نمک  2 قاشق سوپخوری
  کلم بروکلی یک فنجان و نیم
  زنجبیل  یک قاشق سوپخوری
  روغن کنجد یک قاشق سوپخوری
  فلفل سفید   یک قاشق چایخوری

 طرز تهیه
​​​​​​​گل كلم را چرخ كنید تا جایی كه به اندازه برنج ریز شود. سپس آن را كنار بگذارید و سراغ مواد دیگر بروید. در ظرفی دیگر سس سویا، روغن كنجد، زنجبیل و فلفل سفید را مخلوط كنید و كنار بگذارید. ظرفی دیگر را روی شعله گذاشته روغن گیاهی را در آن بریزید و بعد از داغ شدن روغن و 
تخم مرغ را اضافه كنید. بعد از دو الی سه دقیقه كه تخم‌مرغ سرخ شد شعله را خاموش كرده و نیمروی آماده شده را خرد كنید. در ظرفی دیگر سیر و پیاز را همراه روغن گیاهی تفت دهید و بعد از سرخ شدن و رنگ گرفتن، هویج، كلم بروكلی، ذرت و نخود فرنگی را اضافه كنند و خوب هم بزنید تا بپزد. این كار ممكن است سه الی چهار دقیقه طول بكشد. بعد گل كلم رنده شده، تخم مرغ نیمرو، پیازچه و مخلوط سس سویا را اضافه كنید. آن را به خوبی تفت دهید و بگذارید چند دقیقه‌ای حرارت ببینند. در صورت تمایل می‌توانید به آن كنجد اضافه و نوش جان كنید.