اغتشاشگر  تو روحت!

اغتشاشگر تو روحت!


این بنده خدا سه روز است خانه‌اش نرفته! الان خیره در چشم‌های نگارنده این سطور می‌گوید واپسین مرتبه، آدینه شب در منزل خویش به سر برده! بله بله داریم از صابر محمدی سخن می‌گوییم! استاد صابر در شهرك‌های اقماری كرج سكونت دارند و روزانه برای خدمات رسانه‌ای به پایتخت رجوع كرده و شب‌هنگام به كرج باز می‌گردند. حالا این ناآرامی‌های اخیر در استان البرز و برف سنگین اتوبان‌بندكن را هم اضافه كنید تا مشخص شود چرا استاد محمدی برای واپسین مرتبه جمعه‌شب در منزل به سر برده و هنوز بعد از گذشت سه روز نتوانسته یك خواب آرام در منزل خویشتن كرده، خستگی در كنند. خلاصه كه در جریان باشید آتش این ناآرامی دامن تحریریه بی‌حاشیه جام‌جم را گرفته و شده آنچه نباید!
همین الان هم كه این ستون مشغول نگارش است، دوستان اقتصادی دو میز آن طرف‌تر مشغول گرفتن آمار پمپ بنزین‌های به فنا‌رفته را از مسوولان می‌گیرند تا مشخص شود اغتشاشگران دقیقا دارند چه می‌كنند. دو میز آن‌طرف‌تر هم دوستان سرویس اجتماعی مشغول گرفتن مصاحبه با نمایندگان اقشار مختلف مردم هستند تا ببینید این افزایش قیمت بنزین چه تاثیری بر زندگی آنها گذاشته. اینها را گفتیم كه بیفزاییم تحریریه جام‌جم چهار‌موتوره مشغول پیگیری دغدغه‌های مردم است. خلاصه كه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به‌شدت مشغول كارند و این صحبت‌ها!
و اما بعد... در همین صفحه یك گزارش داریم كه بی‌ارتباط با ناآرامی‌های اخیر نیست. نه، نه اشتباه نكنید! بچه‌های فرهنگی پا تو كفش دیگران نكرده‌اند. اغتشاشگران بوده‌اند كه پا تو كفش فرهنگ كرده‌اند. می‌خواهید بدانید چه خبر بوده گزارش همین صفحه را بخوانید! در صفحه 10 هم آذر مهاجر كه نامش در بین نامزدهای نهایی جشنواره كتاب و رسانه به چشم می‌خورد به بهانه نقد روز گذشته كتاب «تقاطع انقلاب» رفته سراغ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، نویسنده این كتاب و با او گفت‌وگو كرده.
علی آقای رستگار، دیگر عضو بی‌حاشیه گروه فرهنگی هم دست روی موضوع جالبی گذاشته. رستگار به بهانه اكران پویانمایی «بنیامین» رفته سراغ پویانمایی‌های سینمای ایران تا ببینید این آثار در زمینه پیوست‌های فرهنگی چه كرده‌اند. التفات دارید كه بسیاری از فیلم‌ها و پویانمایی‌های سینمایی در دنیا مبدا تولید بسیاری از محصولات فرهنگی است، از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا نوشت‌افزار و كیف و كتاب و دفتر. گزارش رستگار در صفحه 11 قابل‌دسترسی است.
در نهایت هم زینب مرتضایی‌فرد كه اتفاقا او هم در بین نامزدهای نهایی جشنواره كتاب و رسانه قرار دارد رفته سراغ فردی كه خارج ایران دست به كار عجیبی زده. مشروع گزارش كارآگاه‌مآبانه مرتضایی‌فرد هم رفته در صفحه 12. از دست ندهیدش.