نسخه Pdf

خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده!

هشدار هفته

خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده!

رئیس پلیس فتای استان فارس با تاكید به این‌كه شهروندان فریب پیامك‌های جعلی ارسال شده از طرف افراد ناشناس را نخورند، اظهار كرد: ارسال پیامك «خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده»، ترفند افراد شیاد در كلاهبرداری‌های مالی است. 
سرهنگ حشمت سلیمانی هشدار داد: در چند روز اخیر شاهد ورود پرونده‌های بسیاری به پلیس كه اغلب شكات گرفتار صفحات فیشینگ شده‌اند، هستیم كه لازم است شهروندان مراقب ترفند‌های كلاهبرداران مجازی باشند. برخی افراد شیاد با ارسال پیامك با موضوع: «مشترك گرامی، خودروی شما مشمول ۸۰ درصد بخشش خلافی شده است. برای استفاده از این تخفیف به سایت زیر مراجعه فرمایید.» اقدام به كلاهبرداری كرده كه كاربران باید هوشیار باشند. كلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره كارت بانكی، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2 همشهریان هستند.
وی بیان كرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامك، اقدام به فریب و هدایت كاربران به درگاه‌های جعلی بانك‌ها درخصوص تخفیف تخلفات رانندگی می‌كنند كه مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند؛ كلاهبرداران پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات كارت بانكی آنها را كسب کرده سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌كنند. این مقام انتظامی توصیه كرد: كاربران چنانچه پیامی با این مضمون دریافت كردند
 به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذی‌ربط پیگیری كنند.اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانكی خود را در اختیار این افراد سودجو و كلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر و اقدامات امنیتی كارت‌های بانكی خود را انجام دهند. ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از كاربران را به‌وجود آورده و سبب سرقت اطلاعات و كلاهبرداری خواهد بود كه هوشیاری كاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.