ایده‌های مردمی

ایده‌های مردمی

مثبت یک: ‌ شاید مهم‌ترین اتفاقی که در دوره ریاست علی اصغر پیوندی در جمعیت افتاد، این بود که هلال احمر حوزه فعالیت‌هایش را گسترش داد؛ به این مفهوم که پیش از این، فعالیت‌های هلال احمر خلاصه شده بود به حوزه امداد و نجات، در حالی که بر اساس اساسنامه  امداد و نجات تنها یکی از وظایف حاشیه‌ای این سازمان است.
ورود این جمعیت به حوزه‌های اجتماعی به پشتوانه همان اساسنامه موجب شکل‌گیری طرح‌هایی همچون «نذر آب» یا «یلدانه»‌ و «طرح ققنوس» بود که اتفاقا مورد اقبال افکار عمومی هم قرار گرفت. تجهیز مدارس ابتدایی سیستان و بلوچستان به بخاری‌ یکی از کارهایی است که در این طرح‌ها صورت گرفت.
مثبت دو: نکته مثبت دیگر حضور او در هلال احمر را باید شفافیت عملکرد کاری‌اش در میانه بحران‌هایی همچون زلزله و سیل دانست. در همان زلزله کرمانشاه، او ریز ارقام کمک‌های مردمی را در رسانه‌ها اعلام و حتی جزئیات هزینه کرد این ارقام را به مردم توضیح داد. هر چند شفافیت سیاست رایجی میان نهادها شده بود، اما پیشقدمی این جمعیت در اعلام چگونگی هزینه کرد این ارقام قابل توجه بود.
مثبت سه: در چند سال اخیر سازمان داوطلبان هلال احمر عملا منفعل شده بود؛ سازمانی که در بسیاری از نقاط جهان پایه و اساس جمعیت هلال احمر است، اما در ایران به شکلی نمادین وجود داشت و هیچ کارکردی نداشت، اما در دوره علی اصغر پیوندی شاهد احیای این سازمان مهم مردمی بودیم. آن‌قدر که به واسطه استقبال مردمی و احیای این سازمان همان طرح‌های موفق اجتماعی شکل گرفت. به عنوان نمونه طرح نذر آب‌ به وسیله سازمان داوطلبان این جمعیت صورت پذیرفت.