ضعف‌های مدیریتی

ضعف‌های مدیریتی

منفی یک: پیوندی گرفتار همان ساختاری شد که قبلا در هلال احمر ایجاد شده بود؛ این یعنی حضور در فعالیت‌های اقتصادی که اساسا هلال احمر نباید وارد آن حوزه می‌شد. نشانه‌های این حضور البته که خیلی عجیب هم بود به عنوان مثال  کمتر شخصی می داند هلال احمر دستی در تولید چای کیسه‌ای دارد! یا فعالیت شرکت کشت و زرع در دوره او هم ادامه پیدا کرد.هر چند ناگفته نماند این شرکت‌های اقتصادی در دوره او تاسیس نشد، اما ادامه این روند توسط او، عملکردش را در جمعیت هلال احمر کند و توسعه ساختاری هلال احمر، این جمعیت را از وظیفه اصلی‌اش دور کرده بود.
منفی دو: انتشار روزنامه هم عملا در دسته‌بندی اشتباهات علی اصغر پیوندی در هلال احمر قرار می‌گیرد؛ چرا که به باور بسیاری، نه از لحاظ عرفی و اخلاقی و نه از نظر قانونی،  بودجه عمومی‌ای که باید خرج آموزش‌های عمومی بشود نباید برای انتشار یک روزنامه و فعالیت‌های سیاسی هزینه شود. البته انتشار این روزنامه در دوره او اتفاق نیفتاد، اما عدم تعطیلی این بنگاه خبری هم از نگاه بسیاری به عنوان یکی از ضعف‌های مدیریتی او در هلال احمر پای علی اصغر پیوندی نوشته شده است.  
منفی سه: در رابطه با انتصابات دوره او هم نقدهایی وارد است،‌هر چند این سلیقه مدیریتی فرد را نشان می‌دهد، اما انتصاب‌های او به ویژه در رده مشاورانش همیشه مورد انتقاد برخی از کارشناسان این حوزه بود. البته عدم مدیریت او در مواردی همچون اختلاف‌های درون سازمانی هم بسیار به نوع مدیریت او خدشه وارد کرد؛ جایی که یک اختلاف درون سازمانی به بیرون از این سازمان منتقل و باعث شد این اختلاف به ویترینی از سوء مدیریت علی اصغر پیوندی در جمعیت هلال احمر تعبیر شود.