محمد روشن از ناتل خانلری گفت

محمد روشن از ناتل خانلری گفت


محمد روشن، استاد زبان و ادبیات فارسی در رادیو فرهنگ گفت: در سفر استاد خانلری به رشت با وی آشنا شدم و بعدها به دعوت ایشان به بنیاد فرهنگ رفتم .
به گزارش جام‎جم؛ محمد روشن درباره مرحوم پرویز ناتل‌خانلری در برنامه با فرزانگان فرهنگ رادیو فرهنگ گفت: مرحوم دكتر خانلری برای دیدن كتابخانه عمومی به رشت آمده بود و زمانی كه وزیر فرهنگ شد از ما دعوت كرد كه اگر به تهران آمدید، می‌توانید در بنیاد فرهنگ مشغول شوید پس به دعوت از مرحوم استاد خانلری در بنیاد فرهنگ در بخش لغت، فعالیت خودم را آغاز كردم.
وی بیان كرد: كار ما در بنیاد فرهنگ ادامه داشت و من هم به خدمت در این بنیاد ادامه می‌دادم و عصرها به بنیاد شاهنامه می‌رفتم و هشت داستان از شاهنامه را آماده كردم و داستان فرود به خط استاد جلیل رسولی انجام شد. دكتر پرویز ناتل خانلری یكی از نامداران زبان و ادبیات فارسی است كه مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در مراسم گرامیداشت این استاد بزرگواربا حضور و همراهی این شخصیت‌ها از روز سه‌شنبه 12 آذر ساعت
 18 و 30 دقیقه برنامه ایشان را از رادیو فرهنگ روی موج اف‌ام ردیف 106مگاهرتز برده است و در اولین برنامه گرامی‌داشت استاد خانلری درباره ایشان با محمد روشن گفت‌وگو شده است.