گام دوم انقلاب و نقش سازنده رسانه ملی

گام دوم انقلاب و نقش سازنده رسانه ملی


بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبرد اساسی و دكترین جامع نظام اسلامی به عنوان حكومت برآمده از نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری مرجعیت دینی و در آستانه شروع
40 سال دوم مطرح شد؛ بیانیه‌ای نه صرفا دارای ابعاد نظری، بلكه دارای بنیان‌های راهبری عملی كه می‌تواند آرمان اصلی انقلاب یعنی تمدن‌سازی اسلامی را محقق كند.
در طول چهار دهه گذشته، نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای شگرفی در حوزه‌های گوناگون داشته و توانسته است مفاهیم مهمی همچون معنویت،اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد را به خوبی تبیین و نهادینه كند.
در 40 سال دوم پیش رو نیز فصل جدیدی از مفاهیم انقلابی بر محورهایی همچون علم و پژوهش، اقتصاد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبك زندگی اسلامی - ایرانی
مقابل ملت ایران گشوده شده تا در نهایت به هدف والایی كه رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم فرموده‌اند، یعنی تمدن‌سازی اسلامی برسیم.
در این میان صدا و سیما و شبكه‌های استانی تاثیرگذاری بالایی در نهادینه‌سازی و شكل‌گیری مفاهیم اساسی بیانیه گام دوم و اهداف و آرمان‌های 40 سال دوم انقلاب دارند و می‌توانند بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را متناسب با این هدف والا پی‌ریزی كنند.
شبكه‌های استانی با توجه به تعاملات گسترده‌تر و نزدیكی به زبان و فرهنگ مردمان چهارگوشه ایران، نقشی به‌سزایی در این زمینه داشته و ضریب نفوذ آنها نیز میان اقشار مختلف، گاه بیشتر از شبكه‌های سراسری است، بنابراین سیاستگذاری معاونت امور استان‌های رسانه ملی در چارچوب سند چشم‌انداز میان‌ مدت و بلندمدت صدا و سیما، تحقق آرمان‌هایی است كه در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاكید قرار گرفته‌اند.