دخل و تصرف در بنا  فقط با اجازه میراث فرهنگی

دخل و تصرف در بنا فقط با اجازه میراث فرهنگی

سرنوشت ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات هنوز مشخص نیست؛ با این كه قبل ترها می‌گفتند با توجه به تغییر و تحولات میدان مشق، ممكن است به یكی از نهادهای دولتی واگذار شود یا در اختیار وزارت خارجه قرار بگیرد، حالا با فروش این ساختمان، سرنوشتش به كلافی پیچیده می‌ماند كه معلوم نیست سررشته اش دست چه كسی است. محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما در این باره به ما می‌گوید تغییر و تصرف در كاربری اثری كه ثبت ملی شده و ضوابط ملی شامل حالش می‌شود، طبق قانون تخلف و قابل پیگیری و رسیدگی است.
طالبیان در توضیح بیشتر می‌گوید: در مبایعه نامه خرید و فروش این بنا باید ذكر شده باشد كه این ملك ثبت ملی شده و درحقیقت این موضوع به اطلاع خریدار رسیده باشد، چراكه این بنا ضوابط ثبت ملی را دارد و برای هرگونه تغییر كاربری باید با میراث فرهنگی هماهنگی كرده و با اجازه میراث، در آن دخل و تصرف انجام شود.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی تاكید می‌كند: من همین حالا به واحد حقوقی مان می‌گویم كه این موضوع را پیگیری كند و از طرفی با رئیس میراث استان تهران هم صحبت می‌كنم تا دقتنظر بیشتری روی سرنوشت این ساختمان داشته باشد تا اتفاقی خلاف قانون، غیرمترقبه و ناخوشایند در این بنا رخ ندهد.