ماجــــرا ی موتورگــــازی و تـــویــوتــا‌!

بعد از ماجرای استراماچونی حالا نوبت دعوای فتح‌ا...‌زاده و جواد زرینچه است

ماجــــرا ی موتورگــــازی و تـــویــوتــا‌!

 دعوای بزرگی بین علی فتح‌ا...‌زاده و جواد زرینچــه راه افتـــاده است. قبل از بازی پیكان پستی‌صوتی در فضای مجازی منتشر شد كه فتح‌ا...‌زاده در آن زرینچه را كسی خواند كه به مدیران گفته بگذارند استراماچونی برود تا او جایش را بگیرد. بعد از انتشار این فایل، جنجال بزرگی راه افتاد و دو طرف علیه هم موضعگیری بسیار تندی داشتند كه بخشی از حرف‌های آنها را می‌خوانید:
زرینچه: ایشان روز بازی صدایی بیرون می‌دهد. این حرف‌ها را می‌زند. بعد می‌گویند زرینچه اگر گند هم زد، مقصر را بازیكنان عنوان می‌كند. بنده سه سال است فتح‌ا...‌زاده را ندیده‌ام. آقای استراماچونی هم كلا شش ماه آمده. بنده اگر آمدم برای كمك آمدم. ایشان همان كسی بود كه حجازی را بركنار كرد. تصمیم گرفتند او را بردارند و بعد به سردبیر روزنامه اخبار ورزشی كه در همان ساختمان باشگاه بود گفتند، به حجازی زنگ زد و خبر را داد. حجازی هم بعد زنگ زد و به همان سردبیر گفت تیتر بزن من را بركنار كردند.
فتح‌ا...‌زاده: من آن فایل صوتی را تكذیب می‌كنم. عذرخواهی هم می‌كنم. این حرفی بود كه با یك هوادار زدم ولی آن را میكس و پس و پیش كرده‌اند. دو بار هم به جواد زنگ زدم، ولی این درست نیست می‌گوید من ده بار زنگ زدم. درباره ماجرای حجازی هم باید بگویم همین آقای زرینچه در بازی معروف سایپا كه بعدش حجازی بركنار شد، به دستور او برای ورود به زمین عمل نكرد. در ضمن آقای حاجیلو بود كه خبر بركناری ناصرخان را به او داد. بعد هم بنده دو بار ایشان را سرمربی استقلال كردم. زرینچه كسی بود كه به خاطر یك میلیون استقلال را رها كرد و به كشاورز رفت.
زرینچه: با رفتن به تیم كشاورز یك قطعه زمین دادند كه هنوز سندش درست نشده است. آن موقع دستم خالی بود و پول می‌خواستم. در آن بازی سایپا هم دقیقه 75 بازی، حاجیلو به من اعلام كرد ناصرخان گفته به دفاع وسط بروم. من هم گفتم توان ندارم. اتفاقا فتح‌ا...‌زاده باعث اخراج حجازی شد و این مسأله را همه می‌دانند. آقای فتح‌ا...‌زاده! من خیلی چیزها از دیگران شنیده‌ام كه در آلمان با چه كسانی مذاكره كردید یا در بحث انتقال بازیكنان چه كارهایی انجام شده است. بهتر است من و فتح‌ا...‌زاده را دستگیر كنند و از ما اعتراف بگیرند كه چه كسی درست می‌گوید. آقای فتح‌ا...‌زاده! موتور گازی شما را فراموش نكرده‌ایم كه چطور با پیك كار می‌كردید، اما الان چه چیزهایی دارید؟
فتح‌ا...‌زاده: یكی از مشكلاتی كه باعث می‌شود آقا جواد به حقش نرسد، همین موارد است. آدم‌های خناسی هستند كه از روحیه جواد كه زود عصبانی می‌شود، سوء‌استفاده كرده و كاری می‌كنند بنده خدا با همه درگیر شود. متأسفانه‌ زرینچه حرف‌هایی می‌زند كه پرت و پلاست. من ماشین تویوتا كریسیدا داشتم و اگر این خودرو به چشم جواد موتور آمده، مشكل از چشم‌هایش است نه من. عكس‌هایم موجود است و می‌توانم آن را منتشر كنم. به زرینچه پینشهاد می‌كنم حرمت بزرگ‌ترها را نگه دارد تا فردا نیز به او احترام بگذارند. من ده سال مدیر جشنواره تئاتر فجر و سردبیر مجله جوانان در روزنامه اطلاعات بودم.


فرهاد مجیدی در حوالی استقلال
سرمربی می‌شود یا دستیار؟

فرهاد مجیدی پیش از آن‌كه امیرحسین فتحی استقلال را ترك كند، مذاكراتی با مدیرعامل سابق باشگاه داشت. فتحی در جریان این مذاكرات گفته بود در تلاش است تا زمینه را مهیا كند او از نیم‌فصل دوم به عنوان دستیار كنار دست مربی ایتالیایی بنشیند. مدیرعامل سابق استقلال این موضوع را با استراماچونی در میان گذاشت و قصد داشت همان كاری را كند كه در دوران حضور شفر هم انجام داده بود.
منتهی عمر فتحی به نیم‌فصل دوم استقلال قد نداد و به خاطر قهر و فسخ قرارداد یكطرفه از سوی آندره‌آ استراماچونی استعفا کرد و با استعفایش موافقت شد. منتهی خیلی‌ها این روزها منتظر هستند تا وضعیت فرهاد مجیدی هم در استقلال مشخص شود. دیروز بحث این بود كه استراماچونی بازگردد و فرهاد مجیدی به عنوان دستیار كنار دست او بنشیند. علی فتح‌ا...‌زاده هم روز گذشته روی این مساله تاكید داشت و حتی به صورت تلفنی چندباری با مجیدی صحبت كرد و گفت برای او بهتر است فعلا دستیار استرا باشد و هر زمان این مربی رفت، به عنوان سرمربی در استقلال فعالیت كند. قرار است ظرف امروز و فردا تكلیف روشن شود. اگر استراماچونی به استقلال بازگردد، به احتمال زیاد فرهاد یكی از دستیاران او خواهد شد. همچنین نام فرزاد مجیدی هم مطرح شده و شایعات حكایت از حضور احتمالی او به جای جواد زرینچه دارد. فرزاد مجیدی از زمان جدایی از نساجی بیكار است و هنوز به باشگاهی منتقل نشده است.


خلیل‌زاده
سرپرست استقلال شد

با اعلام مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان، اسماعیل‌ خلیل‌زاده كه به عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال مشغول به كار است، با تصمیم وزارت ورزش به عنوان سرپرست این باشگاه معرفی شد. یكی از ماموریت‌های او در سمت سرپرستی، مذاكره با آندره‌آ استراماچونی و فراهم كردن زمینه‌های بازگشت این مربی به ایران است. همچنین قرار است مدیرعامل باشگاه استقلال در روز‌های آینده از سوی هیأت مدیره معرفی شود. امیر‌حسین فتحی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال شب گذشته از سمتش استعفا كرد.


اعتراض بازیكنان استقلال  
نیم‌فصل بازیكن خارجی نیاورید

بازیكنان استقلال از وضعیت مالی شدیدا گلایه دارند. هر چند باشگاه به ادعای خود نزدیك به 30 درصد از قراردادهای امسال را پرداخت كرده است ولی بازیكنان می‌گویند در واقع 6 تا 7 درصد پول گرفته‌اند. وریا غفوری و روزبه چشمی دو بازیكنی بودند كه ادعا كردند اگر امسال هم از باشگاه پولی گرفته اند به حساب طلب فصل قبل‌شان رفته و امسال عایدی از باشگاه نداشته‌اند. روزبه گفت درآمد امسال او در شش ماه گذشته از استقلال 102 میلیون تومان و وریا غفوری هم 96 میلیون تومان بوده است. البته آنها اشاره نكردند كه رقم خوبی بابت قرارداد فصل گذشته‌شان دریافت كردند.
فتحی، مدیرعامل استقلال پیش از ترك این باشگاه اعلام كرد آنها برای نیم‌فصل بازیكن خارجی جذب می‌كنند. در واقع استراماچونی چنین خواسته‌ای داشته. او به باشگاه گفته از آنجا كه نمی‌تواند بازیكن مورد نظرش را در ایران پیدا كند، دوست دارد یك فوروارد خارجی بیاورد. حالا اما تمام بازیكنان استقلال مقابل این مساله ایستاده‌اند. آنها داخل تیم می‌گویند باشگاه نباید در نیم‌فصل بازیكن خارجی جذب كند و در مقابل دستمزدها را بپردازد. بعید به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید هم خلاف حرف‌ بازیكنان عمل كند مگر این‌كه استراماچونی بگوید یكی از شروطش این خواهد بود.