کاهش مشتری‎های تاناکورا‌

کاهش مشتری‎های تاناکورا‌

 گرانی بنزین نه روی کالاهای اساسی که این روزها بر لباس‎های تاناکورا هم تاثیر گذاشته است. فروشنده‎های لباس دست دوم از کاهش قدرت خرید مردم می‎گویند.
حرف هر چهار فروشنده تاناکورا گواه این حقیقت است که برخی دیگر حتی نمی‏توانند لباس‎های دست دوم بخرند.
افشار از تهران، فروشنده کفش تاناکورا: گرانی بنزین، روی شغل ما خیلی تاثیر داشته است. از وقتی بنزین گران شده، تعداد مشتری‎هایمان هم کاهش یافته است.
اگر تا قبل از آن، ما روزی ده جفت کفش می‏فروختیم، امروز این تعداد به روزی دوسه جفت   کاهش پیدا کرده است. قبلاً هر جفت کفش حدود صد هزار تومان تا نهایتاً
 180 هزار تومان بود و حالا اما به خاطر دلار، همه چیز گران شده و قیمت همان جفت کفش، بیشتر شده است.
توکلی از مهاباد، فروشنده لباس، کفش و کیف تاناکورا: شغل ما فصلی است. نسبت به سال گذشته، تعداد مشتری‎هایمان یک سوم کاهش پیدا کرده است. سال قبل، روزانه حداقل حدود 40 تا 50 هزار تومان فروش داشتیم، امسال اما حتی روزهایی هست‌ که فروش نداریم.
موسوی از کردستان، فروشنده لباس و کفش تاناکورا: تعداد مشتری‌های حضوری‌ام کمتر شده است، اما مشتری‎های اینترنتی‎ام تغییری نکرده است. قبلاً  درآمدم حدود ‌
 400 هزار تومان بود. حالا اما این روزها هر دو سه روز یک‌بار یک   مشتری دارم.  
لک از لرستان، فروشنده لباس تاناکورا:‌ این روزها فروش‌مان حدود 70درصد کم شده‌ است. این تغییر قیمت در لباس‎های تاناکورا، به خاطر این است کامیون‎هایی که اجناس را از کوله‎برها می خرند، قیمت را بالا برده‎اند.
اگر قبلاً هر عدل یا بسته لباس را از آنها، صدهزار تومان می‏خریدیم، حالا اما 300 هزار تومان می‏خریم و به خاطر همین هم تعداد مشتری‎هایمان کاهش پیدا کرده است.