اقتصاددانانی كه برای انتخابات مجلس ثبت‌نام كردند

اقتصاددانانی كه برای انتخابات مجلس ثبت‌نام كردند


از مجموع حدود 16 هزار ثبت نام‌كننده انتخابات مجلس یازدهم، اسامی 14 اقتصاددان و چند نفر از كارشناسان مرتبط با حوزه‌های مختلف اقتصادی دیده می‌شود. به گزارش فارس، از میان ثبت‌نام‌كنندگان انتخابات مجلس یازدهم، نام 14 اقتصاددان و كارشناس اقتصادی به چشم می‌خورد كه برای آشنایی بیشتر با این افراد، در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.
الیاس نادران: فارغ‌التحصیل مقطع دكتری رشته اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه كلرمون فرانسه و استاد دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران. وی نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بوده است.
محمدرضا پورابراهیمی: دارای دكتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و استاد دانشكده مدیریت دانشگاه تهران است. وی سابقه نمایندگی مردم كرمان در مجالس نهم و دهم را در كارنامه خود دارد.
احسان خاندوزی: اقتصاددان و استاد دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. مدیر دفتر اقتصادی مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.
غلامرضا مصباحی مقدم: فارغ‌التحصیل كارشناسی ارشد اقتصاد و دكتری فقه و استاد دانشكده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) است. وی نماینده مردم تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم بوده است.
سید شمس‌الدین حسینی: كارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران و دكتری اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات است و از سال‌ها پیش به سمت استادی دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درآمده است. حسینی همچنین در سال‌های 87 تا 92 وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است.
میثم پیله‌فروش: فارغ‌التحصیل كارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) و دكتری اقتصاد از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی بوده و پیشتر مدیر دفتر اقتصادی مركز پژوهش‌های مجلس بوده است.
حسین راغفر: وی مدرك دكتری اقتصاد خود را از دانشگاه اسكس انگلستان دریافت كرده و سال‌هاست ضمن عضویت در هیات علمی دانشكده اقتصاد دانشگاه الزهرا، به تدریس در این دانشكده مشغول است. معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال‌های 82 تا 83 از مهم‌ترین سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.
صادق خلیلیان: خلیلیان كه فارغ‌التحصیل دكتری اقتصاد كشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس است، در همین دانشگاه به عضویت هیات علمی پذیرفته شد. وی سال‌هاست در این دانشگاه به تدریس می‌پردازد. معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد كشاورزی در سال‌های 84 تا 88 و وزیر جهاد كشاورزی در سال‌های 88 تا 92 مهم‌ترین سمت‌های اجرایی خلیلیان بوده است.
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی: وی در كنار گذراندن دروس حوزوی، دانش‌آموخته رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری است. حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و كلات در مجالس نهم و دهم بوده است.
سید امیر سیاح: فارغ‌التحصیل رشته كارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه تهران و دكتری مدیریت استراتژیك از دانشگاه دفاع ملی است. از سوابق وی می‌توان به مركز پژوهش‌های مجلس و سردبیری برنامه‌های اقتصادی در صداوسیما اشاره كرد.
محمود بهمنی: فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. تحصیلات وی در مقطع كارشناسی، اقتصاد پول و بانكداری بوده است. بهمنی سابقه عضو هیات مدیره بانك ملی ایران، دبیركل بانك مركزی، رئیس‌كل بانك مركزی در سال‌های 1387 تا 1392 و نمایندگی مردم ساوجبلاغ را داراست.
سید محمدهادی سبحانیان: دانش‌آموخته اقتصاد از دانشگاه تهران در مقطع دكتری و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی است. در سوابق سبحانیان نیز مدیریت دفتر برنامه و بودجه در مركز پژوهش‌های مجلس مشاهده می‌شود.
مالك شریعتی: وی به‌رغم آن‌كه مشخصا اقتصاد نخوانده است، اما پژوهشگر و كارشناس انرژی و دارای مدرك دكتری مهندسی مكانیك سیستم‌های انرژی از دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی است. شریعتی در حال حاضر در پژوهشگاه نیرو مشغول به فعالیت است.
مقداد همتی، همتی كارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد و در مقطع دكتری همین رشته در دانشگاه علم و صنعت تحصیل می‌كند. وی مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی و طراح و نماینده تام‌الاختیار وزیر در مسكن مهر بوده است.