باید المپیكی شویم

محمد موسوی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

باید المپیكی شویم



سیدمحمد موسوی حالا روزهای متفاوتی را در لیگ لهستان سپری می‌كند. جدا از همه حاشیه‌هایی كه در لیگ ایران وجود داشت و حاشیه‌هایی كه سید ناخودآگاه با آنها درگیر می‌شد. روزی كه قرارداد با پلاس لیگا را امضا كرد، گفته بود: «رفتم تا در آرامش والیبال بازی كنم.» او حالا ذهن‌اش آرام‌تر است و با خیال راحت‌تری، كاری كه به آن علاقه دارد را انجام می‌دهد.
او ابتدا درباره نیم‌فصل حضور در پلاس لیگا می‌گوید: امسال نیم‌فصل متفاوتی داشتم. چرا كه پلاس لیگا تفاوت زیادی از نظر كیفی، برنامه‌ریزی و حواشی دارد. لیگی به مراتب متفاوت و بهتری است. پلاس لیگا بعد از سری a ایتالیا در ردیف لیگ‌های خوب است. ماركتینگ عالی دارد و باشگاه‌ها از جیب‌شان هزینه نمی‌كنند و وابسته به دولت هم نیستند. باشگاه اولشتین 70 سال قدمت دارد. من وقتی شنیدم تعجب كردم، در حالی كه نمی‌دانستم 70 سال پیش والیبال در ایران بوده یا نه؛ اما آنها لیگ والیبال داشته‌اند. ما خیلی چیزها باید از آنها یاد بگیریم.
او با بیان این‌كه از لژیونر شدن راضی است، ادامه داد: سال قبل می‌خواستم خارج از ایران بازی كنم، اما نشد چرا كه لیگ ما ضعیف شده. خوشبختانه امسال فرصت خوبی پیش آمد.با این‌كه بهترین مدافع روی تور پلاس لیگا شده‌ام، خودم هنوز از شرایطم صد‌درصد راضی نیستم. فكر می‌كنم می‌توانستم بهتر كار كنم. ولی شرایط جور نبود، چرا كه تیم ما تیمی گردن كلفت با بازیكنان سطح بالا نیست، شاید این تیم در ایران قهرمان می‌شد، ولی در پلاس لیگا تیم متوسطی است كه بین تیم‌های چهارم تا هفتم جدول است.
از سید پرسیدیم یكی از دغدغه‌های همیشگی كولاكوویچ خستگی بازیكنان بوده است، اتفاقی كه ظاهرا در لیگ لهستان وجود ندارد. سید در این باره توضیح می‌دهد: ما اصلا اینجا خسته نمی‌شویم. چرا كه برنامه‌ریزی درست است و ما هر پنج روز یك بازی داریم نه این‌كه یك هفته استراحت كنیم و با فاصله سه روز دو تا بازی داشته باشیم. برنامه هر پنج روز یك بازی، بازیكنان را خسته نمی‌كند و فرصت ریكاوری می‌دهد.  
سید درباره مصدومیت غفور و البته بازگشت دوباره شهرام محمودی به تیم ملی گفت: از یك طرف برای امیر خیلی ناراحتم و تیم ملی‌؛ چرا كه تیم ملی در این چند سال خیلی به امیر غفور وابسته است. امیر بازیكن بزرگی است كه متاسفانه در این شرایط قرار گرفت. امیدوارم مصدومیتش خیلی حاد نباشد و برای المپیك برگردد. شهرام هم بازیكن باتجربه‌ای است كه با شرایط بدنی مناسب كمك حال خوبی برای تیم است. خوشحالم از برگشتش و امیدوارم موفق باشد.
اما حرف‌های پایانی موسوی؛ آنجا كه او درباره انتخابی المپیك می‌گوید: ایران با اختلاف، شانس اول كسب سهمیه المپیك است. اگر اتفاق خاصی نیفتد. هر چند نبود امیر و فرهاد به تیم ضربه می‌زند، اما ما بازیكنان جوان باكیفیت كم نداریم. باید برای سهمیه المپیك تلاش مضاعف كنیم، چرا كه همه تیم‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و ما هم باید با قدرت به این مسابقات برویم. این‌طور نیست كه بلیت توكیو را از قبل برای ما كنار گذاشته باشند و منتظر تا ما آن را بگیریم. باید برای این سهمیه زحمت بكشیم.