هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند


اگر برنامه «سمت خدا» توانسته مورد توجه بینندگان تلویزیون قرار بگیرد، هر چه هست از لطف خداست. مردم در طول این سالها همیشه همراه بودند و «سمت خدا» همیشه جزو پربیننده ترین برنامه های تلویزیون بوده و الحمدلله زیاد دیده شده است. من روایتی از امام رضا (ع) خواندم که فرمودند: اگر مردم زیبایی های کلام ما را درمی یافتند، خودشان از ما تبعیت می کردند و می آمدند.
احساس من و تلقی من این است که زیبایی‌های دین آنقدر زیاد است که هر چقدر از آنها بگوییم کم گفته ایم و به نظر من همین شاخصه برنامه «سمت خدا» است که سیاست کلی ما در طول این سالها همین بوده است.
تلاش ما این بود تا روایتی نو و عمیقی از دین را با نگاه جدیدی به مردم ارائه دهیم. اتفاقی که شکر خدا مورد استقبال قرار گرفته و مخاطبین هم به آن دل داده اند. در کنار اینها زحمت و مطالعه ای که کارشناسان برنامه دارند هم یکی دیگر از عواملی است که در این جریان تاثیرگذار بود. جنس مباحثی که انتخاب می‌کنیم هم موضوع دیگری است که اغلب با نیازهای روز جامعه پیش می رود.
حضور آقای رکنی به عنوان  تهیه کننده، تلاش شبانه روز ایشان و مشخص کردن حدود بحث‌ها در کنار تعامل کارشناسان برنامه با هم، از اتفاقاتی است که باعث شکل گیری این جریان و جلب نظر مخاطبان شد.
با همه این ها ارتباط هر قسمت از این برنامه با اتفاقات و جریانات پیرامون زندگی ما در زمان حال از نکات حائز اهمیتی است که در برنامه به آن می پردازیم، یعنی ما صرفا تاریخ و احکام را روایت نمی کنیم بلکه آن را با زندگی امروزمان تطبیق می دهیم و مطرح می کنیم.
واقعیت این است که تطبیق آیات و روایات در زندگی امروز و باز شدن خیلی از گره ها و مشکلات ما با این اتفاق و همین آیات و روایات ممکن است، از آلام و مصیبت هایی که مردم گاهی متحمل آن می شوندگرفته تا رمز و رموز خوشبختی و آرامش و... .
در این بین یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که هر چه از دل برآید لاجرم بر دل می‌نشیند، مثلا زمانی که کارشناسان ما از قم می‌آیند و هر روز به حضرت معصومه متوصل می شوند، رخدادی است که تاثیر آن را هر روز می‌توانیم حس کنیم.