23 دی؛ محاكمه قاتلان وحید مرادی

23 دی؛ محاكمه قاتلان وحید مرادی

با رای قضات دیوان عالی كشور، پرونده قتل وحید مرادی در دادگاه كیفری یك استان تهران رسیدگی می‌شود. قرار است اولین جلسه دادگاه 23 دی برگزار شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 11 تیر سال گذشته آغاز شد. در جریان یك درگیری دسته‌جمعی در زندان رجایی‌شهر یك زندانی به‌شدت زخمی شد و قبل از این‌كه پزشكان بتوانند برای نجات جان او كاری كنند، جان باخت. در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد، قربانی این درگیری مرگبار، یك مجرم سابقه‌دار به نام وحید مرادی است كه به خاطر قتل به زندان منتقل شده بود. در ادامه با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته 17 نفر از افرادی كه در این درگیری شركت داشتند، دستگیر شدند، اما قتل را گردن نگرفتند. برای دو نفر از متهمان به خاطر شركت در قتل و 15 نفر دیگر به اتهام شركت در نزاع كیفرخواست صادر شد.
در ادامه بین دادگاه كیفری یك استان تهران و البرز برای رسیدگی به پرونده اختلاف به وجود آمد و پرونده برای تعیین مرجع رسیدگی به دیوان عالی كشور فرستاده شد و با رای قضات دیوان عالی قرار شد دادگاه كیفری یك استان تهران به پرونده رسیدگی كند. با ارسال پرونده به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران، قرار شد متهمان پرونده 23 دی پای میز محاكمه قرار بگیرند.