معرفی رئیس جدید تا 45 روز بعد

فردی كه 5 سال محروم شده بود، سرپرست فدراسیون شد

معرفی رئیس جدید تا 45 روز بعد

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعدازظهر دیروز در خیابان سئول، كمی
آن سوتر از ساختمان فدراسیون، به دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش رفتند. این جلسه برای سامان دادن به اوضاع به هم ریخته و بسیار نامناسب فدراسیون فوتبال بود كه مهدی تاج را به تخت بیمارستان میخكوب كرد.
تا پیش از شروع این جلسه اضطراری، حرف‌های كلی و عمومی زده شد. علی كفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد استعفای كتبی نداده و هنوز معاون اول فدراسیون محسوب می‌شود و اگر لازم باشد برمی‌گردد. موردی كه البته در جلسه هیات‌رئیسه با وزیر مشخص شد هیچ یك از اعضا آن را جدی نگرفته‌اند و نام علی كفاشیان را به دلیل غیبت ده ماهه در فدراسیون، از هیات‌رئیسه خارج كرده‌اند.
محمود اسلامیان هم در صحبت‌هایی از توجه رئیس‌جمهور به فوتبال حرف زد. او مشخص نكرد چه توجه ویژه‌تری از دولت توقع دارد؟ دولت كه با دستور جهانگیری، دو میلیون یوروی ویلموتس را از محل حساب ارزی شستا و شركت پتروشیمی ماهشهر پرداخت كرده بود، دیگر باید چه كار ویژه‌ای برای فوتبال انجام دهد تا عضو بازنشسته فدراسیون فوتبال رضایت دهد؟
قبل از شروع جلسه البته شایعه‌های فراوانی نیز درباره علل استعفای مهدی تاج به گوش می‌رسید؛ اما صحت این ادعاها تایید نشد. محمود شیعی، مدیرعامل باشگاه پیكان و نماینده مدیران باشگاه‌ها در هیات‌رئیسه در این باره گفت: هر چیزی غیر از دلایل پزشكی درباره دلیل استعفای تاج گفته شود، نادرست است. وقتی دو روز پیش از تاج عیادت كردم، نگران حالش شدم. خودش می‌گفت حالش بهتر است اما این طور نبود.
شیعی در پایان جمله‌ای گفت كه در پایان جلسه هیات‌رئیسه با وزیر ورزش، به عنوان خروجی جلسه مطرح شد: «باید تلاش كنیم انتخابات فدراسیون زودتر برگزار شود.»
جلسه مختصر و مفید وزیر با اعضای هیات‌رئیسه، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌كردیم به پایان رسید تا جمع‌بندی جلسه نه از زبان اعضای هیات‌رئیسه كه توسط وزارت ورزش به اطلاع خبرنگاران برسد:
«با توجه به این كه فدراسیون فوتبال پس از استعفای كفاشیان، نایب‌ رئیس اول ندارد، حیدر بهاروند نایب رئیس دوم، به عنوان جانشین تاج امور فدراسیون را پیش خواهد برد. طبق برنامه، مجمع فدراسیون برای انتخاب رئیس جدید باید اردیبهشت 99 برگزار می‌شد؛ اما با توجه به شرایط خاص فوتبال و برای این كه كارها روی زمین نماند، تصمیم گرفته شد بلافاصله پس از حضور بهاروند در رأس فدراسیون فوتبال، مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال فراهم شود. بر این اساس مقرر شد بهاروند هفته آینده مقدمات برگزاری مجمع را فراهم كند تا ظرف مدت 45 روز شاهد برگزاری انتخابات باشیم. با این شرایط و در صورتی كه همین روند طی شود، رئیس جدید فدراسیون فوتبال در ده روز پایانی بهمن معرفی خواهد شد.»
به این ترتیب، حیدر بهاروند كه مشخص نشد به چه دلیل قانون بازنشسته‌ها در مورد او اعمال نشده و همچنان به عنوان رئیس سازمان لیگ فعالیت می‌كند، حالا موقعیتی ممتاز‌تر را تجربه خواهد كرد. بد نیست بدانید این فرد خرداد امسال در پی فجایع فینال جام حذفی از سوی كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، با حكم سنگین «محرومیت از تمام فعالیت‌های فوتبالی به مدت پنج سال» مواجه شده بود. حكمی كه البته به دستور مهدی تاج وتو شد تا بعدها كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به مرور زمان، از دور خارج شود.
بهاروند حالا با این پیشینه، از امروز سرپرست فدراسیون فوتبال است تا زمانی كه نام رئیس جدید فدراسیون از دل مجمع انتخاباتی فدراسیون بیرون بیاید. بی‌تردید، بهاروند در این مدت فقط ماشین امضا خواهد بود و تصمیم‌های كلان مانند انتخاب سرمربی تیم ملی باید بماند برای رئیس فدراسیون. او در این مدت البته مسابقات انتخابی المپیك در تایلند را هم در پیش دارد. امیدواریم هرچه زودتر مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شود تا فوتبال ما از این وضعیت وحشتناك ابهام، سردرگمی، بلاتكلیفی و نابسامانی خارج شود.