دولت درک می‌کند  که مردم مشکل دارند

روحانی در مراسم بهره‌‌برداری از قطار سریع‌السیر برقی گلشهر- هشتگرد:

دولت درک می‌کند که مردم مشکل دارند

قطار سریع‌السیر برقی گلشهر- شهر جدید هشتگرد دیروز با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌‌برداری رسید. این پروژه قطار سریع السیر برقی به طول ۲۵ کیلومتر و با ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۵۰ هزار مسافر و با اعتبار ده هزارمیلیارد ریال اجرا شده است. حسن روحانی در مراسم آغاز بهره‌برداری از این پروژه به تلاش‌های کارگران در افتتاح قطار برقی گلشهر - هشتگرد اشاره و تأکید کرد: طبق گزارش‌هایی که در این مراسم عنوان شد، کارگران عزیز در طول سال تنها چهار روز سر کار نبودند و شبانه‌روز تلاش کردند تا این خدمت بزرگ به مردم ارایه شود و امروز که این نتیجه را به مردم البرز ارایه می‌دهند خستگی آنها مرتفع شده است.

در بدترین دوران تحریمی قرار داریم
وی با تأکید بر ضرورت خدمت بیش از پیش به مردم، به روزهای سخت ایران اسلامی در دوران انقلاب، جنگ و تحریم اشاره کرد و اظهار کرد: با وجود بدترین دوران تحریمی کشور، قامت مردم استوار بود و در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند و پیروزی به دست آوردند که این در سایه ایثار و فداکاری مردم بوده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به ایثار و فداکاری مردم برای اسلام، ایران و انقلاب، اظهار کرد: در ایام آبان، جمعیتمیلیونی برای امنیت، آرامش و حمایت از انقلاب، رهبری و نظام به خیابان‌ها آمدند و این به معنای وفادار بودن این مردم است و نشان می‌دهد که مردم به خوبی درک می‌کنند مسؤولان به دنبال خدمت به مردم هستند و دشمنان می‌خواهند به آنها آسیب بزنند.
روحانی افزود: مردم ایران در طول جنگ تحمیلی و در دوران تحریم برای استقلال و عزت کشور خود تلاش کردند و سال‌ها در مقابل تحریم استقامت و تحمل به خرج دادند و امروز با فشارهای دیگران حاضر نیستند منابع و کشور خود را در اختیار غارتگران دیروز قرار دهند. بی‌تردید محاسبه‌گران غربی باز هم در محاسبات خود کاملاً اشتباه کردند.
وی با بیان این‌که باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و این به نفع نظام است گفت: دولت خادم کوچک مردم است و رئیس‌جمهور نیز اگر جایگاهی دارد، بخاطر رأی مردم است.
روحانی با تأکید بر این‌که باید مشکلات را برطرف کنیم، اظهار کرد: در مسیر حرکت دولت‌ها، مهم این است که آیا دولت به فکر مردم است، آیا دولت درک می‌کند که مردم در شرایط مشکل هستند، بدون تردید روسا و اعضای دولت هم در تهران زندگی می‌کنند و از دستگاه دیگری برای تنفس استفاده نمی‌کنند، لذا آنها هم احساس می‌کنند که هوا آلوده بوده و تلاش می‌کنند که مشکلات را برطرف کنند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه مردم باید از دولت توقع داشته باشند این است که دولت بفهمد، برنامه‌ریزی کند و در حد توان برای رفع مشکلات تلاش کند و چنانچه در مسیر رفع مشکلات حرکت کرد به وظیفه خود عمل کرده و اگر کاری انجام نداد، باید مورد انتقاد قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: همه چیز در گذر زمان است. دولت، حکومت و قدرت، کوتاه مدت و تمام شدنی است اما آنچه ماندگار است خدمت به این مردم بزرگ، فداکار، لایق و شجاع است که جوهره خودشان را بارها و بارها در روزهای سخت کشور نشان داده اند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که باید برای رفع آلودگی هوا، رفاه مردم و برطرف کردن رنج مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: اگر آلاینده‌ها در طول ده‌ها سال متراکم شده‌ و هوا را آلوده کرده‌اند، دولت‌ها باید دست به دست هم دهند و مردم و نسل‌ها باید تلاش کنند تا آلودگی برطرف شود، البته آلودگی صرفاً مربوط به کشور ما نیست و ایران در میزان آلودگی در ردیف 16 و هفدهم دنیا قرار دارد. رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز با میزان آلودگی حدود 200مدارس کشور را تعطیل می‌کنیم.
این در حالی است که در هند با شاخص 300، مدارس تعطیل می‌شود و در چین با 360، هم مدارس تعطیل نمی‌شود و اگر چین بخواهد با آلودگی 200، مدارس را تعطیل کند باید شش ماه از سال مدارس این کشور تعطیل باشد و در هند و مکزیک با شاخص 200، باید 9ماه سال مدارس تعطیل باشد.
رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین برای آمریکا قابل تحمل نبود
رئیس‌جمهور با بیان این‌که رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین در آب‌های دریای عمان، دنیای تاراج‌گر را عصبانی و ناراحت کرده است، گفت: این مانور برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قابل تحمل نبود.
وی ادامه داد: آنها از این‌که دو قدرت بزرگ در کنار نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران، مانور مشترکی برگزار کرده‌اند، ناراحت و عصبانی هستند و نه تنها برای کشورهای کوچک منطقه که در مقابل آمریکا تواضع دارند، بلکه برای آمریکایی‌ها هم قابل تحمل نیست.