تشكیل شورای عالی هنر و ادبیات در معاونت امور استان‌ها

تشكیل شورای عالی هنر و ادبیات در معاونت امور استان‌ها


نخستین جلسه شورای عالی هنر و ادبیات معاونت امور استان‌های صداوسیما با حضور دكتر دارابی و اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور
 استان ها، دكتر دارابی در این جلسه با بیان اهمیت تشكیل این شورا در معاونت امور استان‌ها گفت: وجود 87 شبكه رادیویی و تلویزیونی در زیر مجموعه این معاونت و جایگاه ویژه این شبكه‌ها در سبد رسانه‌ای مخاطبان صداوسیما، ضرورت دارد این شورا با بررسی، نظارت و هدایت تولیدات مراكز استانی زمینه رشد و ارتقای آنها را بیش از پیش فراهم كند. دكتر دارابی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان كرد: پاسداشت زبان فارسی و گسترش آن از اصلی‌ترین وظایف صدا و سیما‌ست و در این مسیرتلاش خواهیم كرد از ظرفیت‌های همه صاحبنظران و استادان این حوزه بهره‌مند شویم.
معاون امور استان‌ها در ادامه به پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی اشاره و بر ضرورت استفاده از این فرصت و آسیب‌شناسی دقیق آن در ارتباط با زبان و ادبیات فارسی تاكید كرد.
دكتر دارابی گفت: متاسفانه با گسترش رسانه‌های نوین شاهد برخی تغییرات نوشتاری و گفتاری در بین نسل جوان و نوجوان كشور هستیم كه لازم است با برنامه‌ریزی مناسب از این فضا به بهترین شكل ممكن برای توسعه و ترویج هنر و ادبیات فارسی استفاده كنیم.
دكتر دارابی با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری بر پاسداشت زبان فارسی اظهار امیدواری كرد: تشكیل این شورا بتواند زمینه به‌كارگیری درست از زبان و موسیقی را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و نهایتا در جامعه ایرانی فراهم آورد .