دست به دست هم دهیم به مهر

دست به دست هم دهیم به مهر


دود ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر به چشم خیلی‌ها رفته. یكی‌شان هم كتاب‌های مظلوم و بی‌زبانی كه نه قدرت دفاع از خودشان را دارند و نه توان داد و بیداد كردن و سر و صدا راه انداختن.
حالا میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به میزان گفته كتابخانه تفكر شهریار كه كتاب‌هایش در آتش اغتشاشات اخیر سوخت برای بازسازی نیاز به 15 هزار جلد كتاب دارد: هنوز در خصوص میزان خسارتی كه به كتابخانه تفكر شهریار وارد شده آمار دقیقی به دست ما نرسیده است، اما همكاری و همراهی ناشران سراسر كشور برای تامین كتب «كتابخانه تفكر» شهرستان شهریار به مرحله‌ خوبی رسیده و تا این لحظه حدود ۳۰۰۰ نسخه كتاب برای تامین نیاز این كتابخانه تهیه شده است.
وی در همین خصوص ادامه داد: همراه شدن پویش مردمی «كتاب نذری» با پویش «آباد بمان ایران» برای نوسازی و بازسازی كتابخانه عمومی تفكر شهرستان شهریار كه در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات آبان ماه امسال قربانی جهل گروهی فرصت‌طلب شد، رویكردی ارزشمند برای بازگردان این كتاب‌ها به عرصه خدمات گردید.
نیلی درخواست‌های مردمی را مهم‌ترین عامل برای ایجاد این پویش و همراهی و همكاری ناشران سراسر كشور و مجمع ناشران انقلاب توصیف كرده و گفته: درخواست‌های مردمی باعث شد پویش «آباد بمان ایران» برای تامین كتاب و بازسازی كتابخانه تفكر وارد عمل شود و در این میان همراهی ناشران سراسر كشور اقدامی مناسب، راهبردی و قابل تحسین بود.
از سوی دیگر از آنجا كه عموم مردم در این مناطق وابستگی بسیاری به كتابخانه تفكر شهریار آن هم با حدود هزار عضو فعال داشتند و در این زمینه تماس‌ها‌ی بسیاری صورت گرفت، لذا مجموعه‌های مختلف وارد عرصه شده و با انگیزه بالا اقدام به باز سازی هر چه سریع‌تر كتابخانه تفكر شهریار كرده‌اند.
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تكمیل ظرفیت كتابخانه تفكر شهریار را نیازمند حدود 15هزار جلد كتاب دانست و اظهار كرد: همكاری ناشران و كمك فراوان نویسندگان برای تكمیل ظرفیت كتاب در كتابخانه تفكر شهریار و همراهی انجمن‌های تخصصی نشر و اهدای 3000 عنوان كتاب، پاسخی بود به درخواست‌های نوجوانان این منطقه كه با تلاش و پیگیری، انگیزه‌ای فراوان در ارگان‌های مرتبط ایجاد كرد.
وی زمان تكمیل بازسازی كتابخانه تفكر شهریار را منوط به عملكرد گرو‌ه‌های جهادی دانست و تاكید كرد: بازسازی كتابخانه تفكر شهریار به عهده دو گروه جهادی است كه آمادگی خود را برای بازسازی ساختمان اعلام كرده‌اند، البته پویش آباد بمان ایران در همین زمان كوتاه نشان داده جمع‌آوری كتاب‌ها روند خوبی را دنبال
می‌كند.