انتقادات تند مایكل مور از ترامپ

انتقادات تند مایكل مور از ترامپ


این اولین بار نیست كه هنرمندان آمریكایی از سیاست‌های غلط و قلدرانه مسؤولان كشورشان انتقاد می‌كنند. آنها بارها در برابر اتفاقات مختلفی كه آمریكا تصمیم‌گیرنده‌اش بوده و به گوشه‌ای از جهان و مردمانش لطمه زده واكنش نشان داده‌اند. روز گذشته هم پس از شهادت سردار سلیمانی در حمله تروریستی آمریكایی‌ها، مایكل مور، كارگردان و مستندساز این كشور پیامی كنایه‌آمیز منتشر كرد.
او با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ایران به دنبال جنگ است؛ ببینید چقدر كشورش را نزدیك پایگاه‌های نظامی ما قرار داده است!
در تصویر منتشرشده كه دربردارنده نقشه ایران و همسایگانش است، مشاهده می‌شود كه پایگاه‌های نظامی آمریكا در كشورهای منطقه به تعداد زیادی در كشورهای اطراف پراكنده‌اند و تمام مرزهای شرقی، غربی و جنوبی ایران را دربر گرفته‌اند.
مایكل فرانسیس مور، كارگردان مستندساز آمریكایی برنده یك جایزه نخل طلایی كن است. او در رشته خبرنگاری تحصیل كرده و سپس به فیلمسازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورده است. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاستمداران به‌خصوص سیاستمداران آمریكاست.
او همچنین كتابی به نام «وطنم كجاست» را تألیف كرد و انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جورج بوش وارد كرد.
او پس از انتشار تصویر قبلی، تصویری هم از سردار سلیمانی منتشر كرد و نوشت: سلام بر همشهریان آمریكایی. این مرد را می‌شناسید؟ آیا می‌دانستید او دشمن شماست؟ چی؟ هرگز نام او را نشنیده‌اید؟ تا پایان امروز به شما آموزش داده می‌شود كه از او متنفر باشید. خوشحال خواهید شد كه ترامپ او را ترور كرد. شما همین كاری كه می‌گویند را انجام می‌دهید. آماده شوید كه در پایان تعطیلات به خانه خود بازگردید.
آماده شوید تا پسران و دختران خود را برای مرگ در یك جنگ جدید بفرستید. جنگ، ثروتمندان را ثروتمندتر می‌كند. جنگ خوب است. جنگ یك حواس‌پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارك. البته طولانی نخواهد شد. هیسسس ... بخواب ... هیچ تبانی نبود ... من فقط به یك مرد در خیابان پنج گلوله شلیك كردم فقط به این دلیل كه می‌توانم ... متأسفم، اما به دلیل این اتفاق باید انتخابات را به تعویق انداخت ... .