خبر سنگدل بود

خبر سنگدل بود


 همه بودیم، كل بچه‌های گروه فرهنگ و هنر. فارغ از این‌كه شیفت كاری‌مان است یا نه سر جایمان نشسته و مشغول كار بودیم. دیروز را می‌گویم. بودیم اما خوشحال نبودیم، مثل اغلب روزها سر به سر هم نگذاشتیم و نخندیدیم. از شوخی و خنده خبری نبود. فقط صدای كیبورد می‌آمد و تایپ كردن، گاهی هم سوالی برای انجام هماهنگی كارها.
همه آمده بودیم تا صفحاتمان را به حاج قاسم اختصاص دهیم و درباره‌اش بنویسیم. ما هم مثل شما ناراحت، غمگین و بهت زده بودیم از جمعه تلخی كه شروع كرده‌ایم. صبحش را با خبر شهادت سردار سلیمانی و حالا هم باید می‌نوشتیم از نظرات هنرمندان و چهره‌های برجسته فرهنگی كشور درباره این ضایعه دردناك.
 محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر دست به كار شد تا از دیگر شهیدی بنویسد كه در همین حادثه تروریستی درگذشته است. علیزاده درباره ابومهدی المهندس، معاون رئیس بسیج مردمی عراق (حشد‌الشعبی) مفصل نوشت و سعی كرد شخصیت و جایگاه او را در قالب گزارشی كه می‌نویسد، بیان كند.  
 صابر محمدی هم رفت سراغ ماجراهای سردار سلیمانی و كتاب. كتاب‌هایی كه سردار توصیه كرده بخوانیم، كتاب‌هایی كه درباره‌اش نوشته شده و .... البته به این نكته هم اشاره كرده كه سردار انتشار خاطراتش را به زمانی بعد از مرگش موكول كرده بود و حالا با خبر شهادتش احتمالا این كتاب هم منتشر شود. آذر مهاجر هم در نوشتن صفحه 10 امروز محمدی را همراهی كرده و رفته سراغ واكنش‌های هنرمندان درباره شهادت سردار سلیمانی. همین‌طور بخشی از اشعار سروده شده درباره ایشان را هم انتخاب كرده و در صفحه جای داده است.
 در صفحه بعدی هم علی رستگار هم با محمد خزاعی، تهیه‌كننده سینما كه تهیه كنندگی «به وقت شام» را هم در كارنامه خود دارد، گفت‌وگو كرده است. خزاعی در این مصاحبه از كمك‌های سردار سلیمانی برای ساخت این فیلم صحبت كرده و تاكید می‌كند سردار حامی فیلم بوده و ابراهیم حاتمی‌كیا، كارگردان آن را هم به سوریه برده تا از نزدیك اتفاقات پیش آمده را ببیند.
 ساناز قنبری هم كه امروز به سفری یكروزه رفته بود، بلافاصله با شنیدن خبر خودش را به روزنامه رساند و با علی رستگار همراه شد تا سایر مطالب صفحه 11 را بنویسد و آماده نشر كند.
 آخرین صفحه فرهنگ و هنر امروز را هم حامد عسكری نوشته است، شاعر و ترانه‌سرایی كه همكارمان در روزنامه هم هست. او روایتی خواندنی نوشته از اولین مواجهه‌اش با تصویر سردار سلیمانی در شش سالگی تا صبح تلخ دیروز و خبر شهادت سردار. این هم از صفحه 12 امروز.