نسخه Pdf

مهار وروجک‌ها

ترفندهایی برای آسان‌تر شدن بچه‌داری

مهار وروجک‌ها

هفته قبل چند ترفند برای آسان‌تر شدن كارهای روزمره با بچه‌ها فهرست كردیم، از آنجا كه ترفندهای بچه‌داری پایانی ندارد، این هفته هم چند مورد دیگر را معرفی كردیم. اگر بچه‌های كنجكاو و پرجنب‌و‌جوشی دارید، عكس‌ها را ببینید. احتمالا به‌دردتان خواهد خورد یا به‌شما ایده خواهد داد.

یك روپوش ساده و ارزان برای وقت رنگ‌بازی. انتهای كیسه‌های پلاستیكی بزرگ را برش دهید و به بچه بپوشانید.

برای این‌كه آشغال تراش‌ها خانه را پر‌نكند، می‌توانید با یك بادكنك به پیشواز تراش بروید. ساده، بی‌دردسر و چندبار مصرف!

بچه‌های كنجكاوی كه تازه راه افتاده‌اند و به هر‌چیزی سرك می‌كشند را باید به شكلی مهار كرد. یكی از ده‌ها وسیله‌ای كه بچه‌ها سراغش می‌روند سه‌راهی برق است. می‌توان در ظرف‌های پلاستیكی غذا، از دو طرف برش‌های كوچكی ایجاد كرد و سه راهی و سیم‌های برق را در آن قرار داد تا دست بچه‌ها به آن نرسد.

استفاده از برچسب، یك راهكار ساده برای جلوگیری از اشتباه پوشیدن كفش‌ها. بدون نیاز به تذكر و حرف زدن و حضور والدین در محل!

بچه‌های پرجنب‌و‌جوشی كه بدون نگاه كردن به دور و برشان فقط می‌دوند و شیرجه می‌زنند را می‌توان با این روش كمی از خطر دور كرد. توپ‌های كوچكی كه در خانه دارید را با قیچی و چاقو ‌برش دهید و به كمك آن لبه‌های تیز میزها و وسایل را بپوشانید.

اگر كودك شما هنوز مفهوم ساعت را یاد نگرفته و از طرفی شما اهل برنامه‌ریزی هستید و مطابق با آن برنامه بچه را هم تنظیم می‌كنید این ایده برایتان مفید خواهد بود. می‌توانید ساعت‌های ساده و سفید را بگیرید و خودتان ساعت‌های مختلف را رنگ‌آمیزی كنید.

​​​​​​​ترفند ساده ولی كاربردی برای بچه‌هایی كه بستنی خوردنشان زیادی طولانی است و از بشقاب هم گریزانند.
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها