تائید شد؛ كادر ویلموتس سالی 6/2 میلیون یورو آب می‌خورد

فدراسیون در حال مذاكره با خارجی‌ها و داخلی‌ها

تائید شد؛ كادر ویلموتس سالی 6/2 میلیون یورو آب می‌خورد

فدراسیون فوتبال بار دیگر اعلام كرد تا پایان دی تكلیف نیمكت تیم‌ملی را مشخص می‌كند. روز گذشته یك منبع آگاه در پرسپولیس گفت مذاكراتی با یحیی گل‌محمدی داشته‌اند و به احتمال زیاد این مربی به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی معرفی خواهد شد. با این حال فدراسیون همچنان در تكاپوی مذاكره با گزینه‌های مختلف است.
اهالی فوتبال امیدوار هستند این بار مدیران فوتبال در ساختمان سئول، تصمیم بهتری برای تیم ملی بگیرند. روز گذشته سرانجام مشخص شد شایعات درباره رقم قرارداد 6/2 میلیون یورویی كادر فنی ویلموتس با ایران درست بوده است. ابراهیم شكوری سرپرست دبیركلی فدراسیون فوتبال در برنامه سلام صبح بخیر گفت: «رقم قرارداد را اعلام نكنیم بهتر است ولی در همین حدود دو میلیون و 600 هزار یورو است. این ارقام در دنیای فوتبال پولی نیست! در زمان كی‌روش هم این بحث‌ها بود. فدراسیون فوتبال مبلغی كه برای سرمربی پرداخت می‌كند، كاملاً از فیفا می‌گیرد و پول بیت‌المال نیست.»
البته منتقدان تاكید دارند پولی كه فیفا بابت پاداش جام جهانی می‌دهد پولی است كه متعلق به فوتبال ایران است، نه برای شخص خاصی. شكوری حتی تائید كرد که دو میلیون یورو به ویلموتس و دستیارانش در تركیه پرداخت كرده‌اند. او گفت: «مسیر سختی داشت. ما این دو میلیون یورو را پرداخت كردیم. در دنیای فوتبال رقم زیادی نیست! این برای شش ماه نبوده است و تا پایان اسفند و فروردین پول ویلموتس و كادرش كامل پرداخت شده است. از ویلموتس پول هم طلبكاریم. پول را به خودش و كادرش بیشتر از حد هم پرداخت كردیم كه باید این پول را برگرداند.»
فدراسیون قصد دارد به موازات حل این مشكل، زمینه را برای حضور سرمربی بعدی مهیا سازد. دو نام علی دایی و یحیی گل‌محمدی به صورت جدی در رسانه‌ها مطرح شده است. فدراسیون همچنان در حال مذاكره با برانكو ایوانكوویچ كروات هم هست. شكوری توضیح داد: «برانكو از نظر ما ایرانی است و اگر قرار باشد ایشان سرمربی شود قطعا راه‌حلی برای انتقال پول ایشان پیدا می‌كنیم و قراردادی مطمئن با او امضا خواهیم كرد.» شكوری اضافه كرد: «هنوز سرمربی تیم ملی را انتخاب نكرده‌ایم و در حال گفت‌وگو با گزینه‌ها هستیم. ما گزینه‌های داخلی و خارجی داریم ولی باتوجه به شرایط در حال بررسی هستیم كه كدام گزینه می‌تواند به فوتبالمان كمك كند. باید تحریم‌ها و مسائل مختلف را در نظر داشته باشیم. ۸۰ روز تا اولین مسابقه ایران باقی مانده است. سرمربی طی هفته آینده انتخاب می‌شود.»