نسخه Pdf

اشكست بازی

اشكست بازی

وسایل بازی: ندارد تعداد نفرات بین 6 تا 14 نفر محل بازی: اتاق بزرگ یا فضای آزاد

اشكست بازی متعلق به استان كرمان است. این بازی مسابقات محلی هم دارد كه چند سالی است در شرق كرمان برگزار می‌شود. دستورالعمل بازی ساده است و پیچیدگی چندانی ندارد. اما هیجان زیاد آن باعث شده همچنان پابرجا بماند و بین نسل‌های مختلف طرفدار داشته باشد. 
برای شروع بازی باید بازیكنان به دو گروه مساوی تقسیم شوند. بعد دایره‌ای روی زمین كشیده می‌شود. اعضای یكی از گروه‌ها باید داخل دایره قرار گرفته و اعضای گروه دیگر باید بیرون دایره باشند. این تقسیم بندی را لرد و تو می‌نامند. (در واقع گروهی كه در «لرد» زمین بازی می‌كند یعنی در خارج از زمین است و گروهی كه در قسمت «تو» بازی می‌كند داخل زمین است.) از این دو گروه با عنوان بزن و بگیر هم یاد می‌شود. بعد از شروع بازی بازیكنان هر تیم باید سعی كنند نفرات تیم روبه‌رو را لمس كنند و بگیرند. هر بازیكنی كه توسط تیم حریف گرفته شود سوخته و از بازی بیرون می‌رود.  بازی تا جایی ادامه پیدا می‌كند كه همه اعضای یك تیم بیرون رفته و اصطلاحا بسوزند. اگر خسته شدید و بازی طولانی شده می‌توانید همین‌جا برنده را اعلام كرده و بازی را تمام كنید. اما اگر قصد ادامه دادن دارید باید یك امتیاز برای تیم برنده ثبت شده و با تعویض جاها بازی ادامه پیدا كند.
نكته كنكوری بازی این است كه برای این‌كه گرفتن بازیكنان سخت‌تر باشد بهتر‌است لباس‌های آزاد و رها نپوشند كه راحت به دست تیم حریف نیفتند.
ضمیمه چار دیواری