مرغ شب عید گران نمی‌شود

مرغ شب عید گران نمی‌شود


دبیر انجمن تولیدكنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ با رد امكان افزایش قیمت این محصول در شب عید گفت: میزان تولید این محصول در كشورمان فراوان است و در ایام پایانی سال گران نخواهد شد. علی صابری، دبیر انجمن ملی شركت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در گفت‌وگو با تسنیم اظهار كرد: مرغداران از فروش هر كیلوگرم مرغ 1500 تومان تا 2000 تومان ضرر می‌كنند.
وی افزود: قیمت تمام شده هر كیلوگرم مرغ زنده به ده هزار تومان افزایش یافته است اما مرغداران هر كیلوگرم از این محصول را به قیمت 8000 تومان تا 8100 تومان به فروش می‌رسانند.
صابری با بیان این‌كه قیمت مصوب هر كیلوگرم مرغ زنده 8550 تومان است، اما در حال حاضر مرغ حتی به قیمت مصوب نیز به فروش نمی‌رسد، گفت: در صورتی كه مرغداران، مرغ خود را به شركت پشتیبانی امور دام تحویل دهند با احتساب هزینه‌های بسته بندی و سورتینگ قیمت مرغ آنها به 8500 تومان افزایش می‌یابد.
دبیر انجمن ملی شركت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ ادامه داد: شركت پشتیبانی امور دام اعلام كرده است كه میزان خرید روزانه مرغ برای ذخایر راهبردی را از 400 تا 500 تن به هزار تن می‌رساند كه این امر موجب تامین ذخایر مورد نیاز این شركت از منابع داخلی می‌شود و مرغ مازاد نیاز از بازار جمع‌آوری می‌شود. بعد از افزایش نرخ بنزین هزینه‌های اضافی بر صنعت ما اعمال شده اما باید توجه داشت این افزایش هزینه‌ها بی‌ربط است.
صابری گفت: قیمت واقعی مرغ برای مصرف‌كننده 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان است، اما با توجه به عرضه و تقاضایی بودن بازار این محصول به قیمت ده تا 11 هزار تومان به فروش می‌رسد.