هیچ‌کس انتظار این اتحاد را نداشت

مدیران فوتبال کشور اعلام کردند همه پشت یکدیگر هستند و تصمیم AFC را قبول نخواهند کرد

هیچ‌کس انتظار این اتحاد را نداشت

کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم اسیر بازیهای کثیف فدراسیون‌های اتحاد عربی و در راس آن فدراسیون فوتبال عربستان قرار گرفت و ایران را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد؛ غافل از آنکه  این بار دیگر تیم‌های ایرانی تن به حکم مشابه 3 سال قبل نمی‌دهند.
3 سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم داد که باشگاه‌‌های ایرانی باید در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی روبه‌رو شوند و در کمال تعجب این حکم را پذیرفتیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا با امید به این‌که این بار هم از رئیس فدراسیون فوتبال فرمان می‌پذیریم، حکم داد که از میزبانی تمام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم هستیم. اما این بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال رفته بود و خوشبختانه تیم‌های ایرانی مطابق میل خود عمل کرده و تصمیم گرفتند. نتیجه این شد که فوتبال ایران متحد و منسجم شد و یک نه بزرگ به کنفدراسیون عربی گفت. رسانه‌های عربی تلاش بسیاری کردند عناصر فوتبال ایران را از محرومیت بلندمدت بترسانند؛ اما مدیران شجاع فوتبال ایران تصمیم خود را گرفته بودند و محمدحسن انصاری‌فرد شنبه شب به صراحت گفت که تیم‌های ایرانی پشت هم هستند و حاضر به بازی کردن در کشور ثالث نمی‌شوند. این موضع قابل تحسین، کنفدراسیون را در بن‌بست قرار داد.
کیکر: دلیل AFC مشخص نیست
نشریه کیکر آلمان به ارزیابی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان پرداخت و نوشت: تیم‌های ایرانی از این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شگفت‌زده هستند و تهدید به کناره‌گیری از این رقابت‌ها کرده‌اند. برای تیم‌های ایرانی عزت و افتخار ایرانی‌ها بیش‌تر از حضور در این مسابقات اهمیت دارد و به همین خاطر آن‌ها تهدید به کناره‌گیری از این رقابت‌ها کردند. معلوم نیست دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا چه بوده است.
قول شیخ سلمان به سلطانی‌فر
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش دیروز در تماس تلفنی با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصمیم کنفدراسیون اعتراض کرد و شیخ سلمان هم قول داد در تصمیم کنفدراسیون تجدید نظر کند.     
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان هم از شکایت ایران به فیفا به دلیل اقدام سیاسی AFC خبر داد.
دادکان: تصمیم AFC سیاسی بود
محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: مسوولان AFC با ترفند گرفتن میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال این هستند بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی (که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود) در کشور ثالث برگزار شود. می‌خواهند کاری کنند که تیم ملی بحرین برای بازی به تهران نیاید. الان نباید به فکر موضوع باشگاه‌ها باشیم بلکه از الان باید به فکر چاره باشیم. این تصمیم سیاسی است چون کشور ما امنیت دارد؛ اما ما خودمان با کج اندیشی‌ها به رقبا گزگ داده‌ایم.
 روزنامه البیان: AFC دلیل محرومیت را اعلام نکرد
روزنامه البیان امارات با اشاره به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی اعلام کرده AFC دلیلی برای این محرومیت اعلام نکرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران در زمین بی‌طرف شده بدون اینکه به دلیل این موضوع اشاره شود.
عباسی: تصمیم AFC کاملاً سیاسی است
محمد عباسی وزیر پیشین ورزش در این باره گفت: اگر دستگاه دیپلماسی ما فعال باشد، اجازه نمی‌دهد عربستان یک پیشنهاد خصومت‌آمیز در AFC ارائه دهد و برای ورزش ایران دغدغه درست کند. همه از شنیدن این خبر تعجب کردند و استدلالی که به بهانه بحث‌های امنیتی مطرح شد خیلی عجیب و غیر قابل باور بود. برخی از کشور‌های آسیایی مثل امارات و عربستان درگیر جنگ هستند و همیشه به دلیل ناامنی خیلی از مسئولانشان در آنجا زندگی نمی‌کنند. همه قبول دارند ایران منطقه امن خاورمیانه است؛ اما به دلایل سیاسی تصمیم گرفته شد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث بازی کنند. زمانی که عربستان حاضر نشد به ایران بیاید و ما پذیرفتیم بازی‌ها در کشور‌ ثالث برگزار شود، رویشان زیاد شد و فکر می‌کنند الان هم می‌توانند این سیاست‌‌بازی‌ها را ادامه دهند.
ماهیگیری رسانه بحرینی از آب گل‌آلود  
یک رسانه بحرینی اعلام کرد بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در چارچوب انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد! اخبار الخلیج بحرین نوشت: تیم ملی فوتبال بحرین با توجه به انتقال بازی‌های بین‌المللی باشگاه‌‌های ایرانی به زمین بی‌طرف که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعمال شده می‌تواند در کنار تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و عراق از این فرصت استفاده کرده و بازی‌های خود با ایران را در کشور دیگری برگزار کند.
این رسانه زرنگ بحرینی گویا فراموش کرده که لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر AFC و کلا در اختیار عربستانی‌ها و عرب‌هاست؛ اما مقدماتی جام‌جهانی زیر نظر فیفا برگزار می‌شود.