سخت‌تر از جام‌جهانی!

هندبال قهرمانی آسیا وهم‌گروهی با كویت،قطر و كره جنوبی

سخت‌تر از جام‌جهانی!

هم‌گروهی با  كره جنوبی قطر و البته كویت میزبان. سخت‌تر از این نمی‌شد. ملی‌پوشان هندبال ایران در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا باید با این سه تیم بازی كنند. قطر تیم اول آسیا و یكی از بهترین تیم‌های جهان پس از فرانسه است. آنها به عنوان تیمی كه یك بار در مسابقات جهانی روی سكوی نایب قهرمانی رفته است، مدعی دیگری هستند كه برای نشان دادن قدرت دوباره خود تنها به فكر صعود به مرحله نهایی بازی‌ها هستند. كره جنوبی هم شرایطی مشابه دارد.آنها كه در مسابقات انتخابی المپیك ناكام مانده‌اند با داشتن ۹ طلا و سه نقره و یك برنز پر افتخارترین تیم قاره در این مسابقات محسوب می‌شوند؛ در حالی كه كویت میزبان را هم نباید حریف ساده‌ای شمرد. كویتی‌ها كه چند سالی بعد از تعلیق دوباره به گردونه مسابقات بازگشته‌اند در اولین گام با كسب امتیاز میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی مطمئناً به فكر پرواز دوباره به صدر قاره آسیا و نشان دادن شرایط ایده آل خود بوده و بیشترین تلاش را برای اجرای بازی‌های خوب و داشتن شانس صعود به جمع چهار تیم انجام می‌دهند.
ملی پوشان ایران اگر در بازی با بحرین به پیروزی می‌رسیدند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می‌شدند.در این صورت با تیم‌های عربستان، امارات و ژاپن همگروه می‌شدند كه كار برای صعود راحت تر بود.با همه این شرایط ملی‌پوشان ایران هم كه نشان داده‌اند همیشه برای انجام دادن كارهای سخت آمادگی لازم را دارند حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.در تیم یكدستی كه حبیبی ساخته است جدا از هماهنگی بین بازیكنان، همدلی حرف اول را می‌زند. پس می‌توان امیدوار بود ایران این مرحله سخت را پشت سر بگذارد. به عقیده خیلی از كارشناسان،صعود ایران از این گروه می‌تواند شانس قهرمانی را برای ایران به همراه داشته باشد، چرا كه ملی‌پوشان در این گروه سه فینال را پشت سر خواهند گذاشت و همین سه بازی حكم قهرمانی را برای آنها به همراه خواهد داشت.
گروه‌بندی دور دوم بازی‌های قهرمانی آسیا به این ترتیب است:
گروه اول:
بحرین، عربستان، ژاپن و امارات
گروه دوم:
ایران، قطر، كویت و كره جنوبی
در پایان این مرحله چهار تیم راهی مرحله نیمه نهایی شده و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را كسب خواهند كرد.
مرحله دوم این رویداد از روز دوشنبه ۳۰ دی آغاز می‌شود. در این روز تیم ایران در ساعت ۲۰و 30دقیقه به وقت ایران به مصاف كویت خواهد رفت. تیم‌های بازمانده در دور اول نیز در ادامه بازی‌ها برای كسب رتبه‌های نهم تا سیزدهم رقابت خود را ادامه می‌دهند. نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان از ۲۶ دی الی 7 بهمن در كویت برگزار خواهد شد.